سردار سرلشکر رشید در رژه نیروهای مسلح در بندر عباس: ایران، قتلگاه کشورهای متخاصم خواهد بود

1395/6/31 چهارشنبه

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) گفت: هر اقدامی که موجب خدشه‌دار شدن تمامیت اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی ایران شود باعث می‌شود تا ایران قتلگاه کشورهای متخاصم شود.

سردار سرلشکر پاسدار غلامعلی رشید فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) در مراسم رژه نیروهای مسلح در بندر عباس، اظهار داشت: تقارن بزرگداشت مقاومت ملت ایران با عید فطر مایه مسرت امت اسلامی است.

وی ادامه داد: برگزاری هفته دفاع مقدس در ۳۱شهریور هر سال سالگرد تجاوز نیست بلکه بزرگداشت مقاومت قهرمانانه نیروهای مسلح و مردمی ملت است که در اوج سختی ها و کمبود ها و مظلومیت در یک جنگ نابرابر در مقابل دشمنانش ایستاد و ناکامی را بر همه دشمنان تحمیل کرد.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا بیان داشت: از صدام خبیث که به نیابت از استکبار جهانی با ما می‌جنگید تا حامیان جهانی او که صدام را تجهیز می‌کردند در برابر اراده ملت ایران شکست خوردند.

وی با بیان اینکه بزرگداشت هفته دفاع مقدس یادآوری استادگی ملت است، گفت: یاد امام را گرامی می داریم. امام فرمودند «ما درجنگ یاد گرفته ایم که روی پای خود بیستیم، ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر کردیم، جنگ ما باعث شد همه سردمداران فاسد جهانی جلوی ما ذلیل شوند».

سردار رشید تاکید کرد: امروز ۳۱ شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس است و این روز را می توان روز ظهور تجلی قدرت الهی دانست زیرا خداوند مکر دشمنان را به خودشان برگرداند. امروز بر همگان روشن است که جنگ به دلیل نتایج‌اش و کشتار مطلوب نیست و ملت ایران از جنگ استقبال نمی کند. اما هر اقدامی که موجب خدشه‌دار شدن تمامیت اقتدار و صلابت جمهوری اسلامی شود باعث می گردد تا ایران قتل گاه کشورهای متخاصم شود.

فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم الانبیا(ص) ادامه داد: این ملت آموخته است که نباید یک لحظه از تقویت قدرت دفاعی و تهاجمی خود غفلت کند. اقتدار کنونی برآمده از رنج ها و رشادت های دلیرمردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و شجاعت پاسداران و نیروی انتظامی و شهادت طلبی بسیجیان است.

سردار رشید تاکید کرد: ما امروز وامدار ایثار ملت ایران و پشتیبانی تمام نیروهای مسلح و عنایت حضرت حق هستیم بر همین اساس  برای حمایت از مظلومان و محرومان از جان مایه خواهیم گذاشت. ملت ایران برای بقا و اقتدار خود دو گزینه بیشتر ندارد، یا باید در برابر نظام سلطه سر خم کنیم و یا در برابر زیاده خواهی ها مقتدرانه بیستیم و قدرت دفاعی خود را اضافه کنیم. ملت ایران چند دهه است که با رشادت های امام راحل و رهبری امام خامنه ای راه دوم را برگزیده است.

وی بیان داشت: تاریخ ایران و تاریخ منطقه آینه روشنی است که می توان از در آن نتیجه ملت هایی که سازشگردند و به دشمن اعتماد کردند را دید.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) با اشاره به بی صباتی و جنگ های رخ داده در منطقه این موضوع را ناشی از بی تدبیری حاکمان بی کفایت و بی ریشه در منطقه دانست و گفت: نباید در برابر حضور آمریکایی های جنایتکار کوتاه آمد.

وی ادامه داد: ما نیازی نداریم که کسی در پای میز مذاکره قدرت ایران را خدشه دار کند. دشمن قدرت ایران را در جهان پذیرفته و صلابت ایران را با تمام وجود احساس می کند. فرمانده کل قوا در ۱۲اردیبهشت امسال فرمودند «وقتی دشمن حضور شما را ببیند عقب نشینی می کند. دشمنان حرف هایی بیشتر از دهانشان می زنند و می گویند ایران نباید رزمایش در این منطقه داشته باشد. چه غلط های زیادی، خلیج فارس مال ملت ایران است.... باید رزمایش داشته باشد. باید حضور داشته باشد».

سردار رشید با تاکید بر اینکه برگزاری رژه نیروهای مسلح در بندرعباس بر اساس تدبیر مقام معظم رهبری بوده است، گفت: علاوه بر رژه تهران، در بندرعباس ضرورت دیده شد تا در سطح ملی با بسیج توانمندی زمینی، هوایی و موشکی رژه برگزار شود و این موضوع به تصویب فرماندهی معظم کل قوا رسید.

وی با بیان اینکه رژه امروز در بندرعباس و خلیج فارس مهم ترین نشانه قدرت دفاعی و قدرت نظامی جمهوری اسلامی ایران است، اظهار داشت: یکی از فرماندهان متجاوز آمریکایی در خلیج فارس غلط های زیادی کرده است؛ ما می گوییم منشا تمام مشکلات در منطقه حضور شما در خلیج فارس است، شما منشا ناامنی هستید، پرسنل شما دائما دچار خطا می شوند؛ شما اینجا چه کار می کنید؟

سردار رشید ادامه داد: کارکنان و دلیرمردان نیروهای مسلح ایران متخصص هستند، وفادار و ایثارگر هستند و در خانه خود حضور دارند و هرگز دچار خطا نمی شوند.

وی با خطاب قرار دادن کشورهای متخاصم فرامنطقه ای گفت:  دور نیست که با قیام مسلمانان منطقه و با همکاری ایران همه شما را از منطقه با خفت و خاری بیرون کنیم. نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از ارتش و سپاه و بسیج و نیروی انتظامی چنان که فرمانده کل قوا فرمودند هیچ اقدام تحریک کننده ای نخواهد داشت اما دشمن بداند ایران در برابر هر تجاوز و تحرک تحریک کننده با پاسخ کوبنده روبرو خواد شد.

 

نمایش اقتدار جنگنده های نیروی هوایی ارتش در آسمان نیلگون خلیج همیشه فارس

1395/6/31 چهارشنبه

همزمان با فرارسیدن 31 شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس، نمایش اقتدار نیروهای مسلح با رژه هوایی ده ها فروند از جنگنده های نیروی هوایی ارتش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، در این مراسم جدیدترین تجهیزات و توانمندی های نیروی هوایی ارتش در قالب یگان های محمول از مقابل جایگاه رژه رفتند و خلبانان تیز پرواز نیروی هوایی ارتش با انواع جنگنده های سوخو، F4، F5 و F14 از پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس به پرواز در آمده و با نمایش هماهنگ و پرصلابت اقتدار خود را در دفاع از میهن اسلامی و آب های نیلگون خلیج همیشه فارس به نمایش در آوردند.

گفتنی است، رژه یکان های نیروهای مسلح با حضور امیر سرتیپ خلبان شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش و حجت الاسلام و المسلمین جلیلی صفت رئیس اداره عقیدتی سیاسی نهاجا در سواحل خلیج همیشه فارس برگزار شد.

طی پیامی خطاب به مقامات کشوری و لشکری؛ رئیس ستاد کل نیروهای مسلح هفته دفاع مقدس و عید غدیر را تبریک گفت

1395/6/29 دوشنبه

سردار سرلشکر محمد باقری با ارسال پیامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عید سعید غدیرخم را به مقامات کشوری و لشکری تبریک گفت.

به گزارش دفتر ویژه رئیس‌ ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با ارسال پیامی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس، عید سعید غدیرخم را به مقامات کشوری و لشکری تبریک گفت.

در این پیام آمده است: کاروان حج از دیدار خانه معبودش برمی‌گشت که ندای وحی بر پیامبر اعظم حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (ص) نازل گشت تبسمی شیرین بر چهره دلربای رسول گرامی اسلام نقش بست و تاریخ به تماشای اقیانوس غدیر ایستاد و همه گوش فرا دادند به روز غدیر، غدیر اگرچه برکه‌ای در بیابان بود ولی هفت دریا به وسعت تاریخ و زمان است که موجش از ازل تا ابد را فرا گرفت و افلاکیان به تکریم آن به یکدیگر تهنیت می‌گفتند و می‌گویند، روز غدیر شایسته هر حمد و ثناست، غدیر روزی است که وحی از او پیراست و محمد (ص) بدو آراست و اسلام از او برخاست زمانی که دستان مولا علی(ع) در دست حجت خاتم محمد رسول‌ الله (ص) بود که فرمود: ای خلق آگاه باشید که پروردگار چنین فرمود: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دینا»، انتخاب علی(ع) را کمال دین و اتمام نعمت‌ها دانست پس ای تمام خلق بشر بدانید من کنت مولاء فهذا علی مولاه.

اینجانب ضمن تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیرخم، عید ولایت حضرت امیرالمومنین علی (ع) و گرامیداشت هفته دفاع مقدس خدمت حضرتعالی آرزومندم در صراط مستقیم ولایت و در رکاب سید و سالار غدیریان، مقام معظم فرماندهی کل قوا، حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز تا برآمدن خورشید انتظار ظهور حضرت مهدی (عج) ثابت قدم واستوار باشید، انشاءالله.

امیر سرتیپ دوم گلفام: قهرمانان اصلی دفاع مقدس، شهدا هستند

1395/6/28 یکشنبه

امیر سرتیپ دوم گلفام در نشست خبری به تشریح دهها برنامه متنوع ارتش در گرامیداشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس پرداخت.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وی در ابتدا با بیان اینکه قهرمانان اصلی دفاع مقدس، شهدا هستند، افزود: اصلی ترین هدف برگزاری ایام هفته دفاع مقدس، حفظ آثار و نشر فرهنگ دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ملی مقاومت، ایثار و خودباوری می باشد لذا در این هفته از اقشار مختلفی که در دفاع مقدس نقش داشتند تجلیل بعمل خواهد آمد.

وی در ادامه گفت: دراین جنگ تحمیلی، نظام های غرب و شرق دنیا با کمک کشورهای مرتجع منطقه سعی کردند انقلاب اسلامی ما را در نطفه خفه کنند اما امام (ره) نگذاشتند این اتفاق بیفتد و جنگ تحمیلی را به عاملی جهت وحدت و همدلی اقشار مختلف ملت تبدیل کردند و امروز نیز این سربلندی با هدایت حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) حفظ شده است.

گلفام با بیان اینکه قهرمانان اصلی دفاع مقدس، شهدا هستند، افزود: دشمن در روزهای ابتدایی جنگ مطمئن بود به پیروزی دست خواهد یافت و استکبار جهانی نیز قصد داشت از طریق رژیم بعثی عراق و تحمیل جنگ به نظام نوپای انقلاب اسلامی به هدف اصلیش که نابودی نظام مقدس جمهوری اسلامی بود برسد اما رزمندگان غیور نیروهای مسلح با رهبری حضرت امام خمینی(ره) به همراه مردم ایران اسلامی درسی فراموش نشدنی به او دادند به نحوی که هم اکنون دشمنان رویای تجاوز نظامی به کشور ما را در ذهن هم نمی پرورانند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در ادامه به تشریح برنامه های ارتش جمهوری اسلامی ایران در هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: طلیعه این هفته، رژه باشکوه یکان های نمونه نیروهای مسلح در جوار مرقد نورانی حضرت امام (ره) می باشد که همزمان با آن اولین و بزرگترین رژه دریایی مشترک نیروهای مسلح به میزبانی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شرق تتگه هرمز و دریای عمان برگزار می شود. در این رژه انواع شناورهای سطحی، زیر سطحی و بالگردهای نیروهای دریایی ارتش و سپاه با حمایت تیزپروازان نیروهای هوایی  ارتش و سپاه به رژه خواهند پرداخت.

گلفام همچنین به دیگر برنامه های ارتش در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در این هفته ما از سربازان دوران دفاع مقدس و نیز سربازان نمونه حاضر به خدمت تجلیل خواهیم کرد چرا که سربازان نقش  بسیار مهمی در پیروزی های بدست آمده در دفاع مقدس داشتند و حدود دو نیم ملیون نفر سرباز در هشت سال جنگ تحمیلی در جبهه ها حضور داشتند که بیش از 39 هزار نفر از آنها به شهادت رسیدند.

رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش در ادامه به برنامه گرامیداشت شکست حصر آبادان در پنجم مهرماه که مصادف با هفته دفاع مقدس می باشد پرداخت و افزود: در این روز یک نمایشگاه بزرگ در آبادان برپا خواهیم کرد و طی مراسمی از رزمندگانی که در این عملیات شرکت داشتند تجلیل بعمل می آوریم.

برگزاری صبحگاه عمومی در یکان های نیروهای مسلح در سراسر کشور و در تهران به میزبانی نیروی زمینی ارتش، تجلیل از غیور مردان و تیز پروازان عملیات کمان 99 که طی آن در روز دوم جنگ 140 فروند از جنگنده های نیروی هوایی ارتش مواضع دشمن بعثی را بمباران کردند در دانشگاه هوایی شهید ستاری، حضور پیشکسوتان دفاع مقدس در مراکز آموزشی و مساجد و تحلیل دفاع مقدس برای مردم، کنگره ملی فرماندهان شهید سانحه سی 130 که در آن شهید فلاحی به همراه تعداد دیگری از فرماندهان جنگ تحمیلی به شهادت رسیدند تحت عنوان کنگره "پیام آوران شکست حصر" در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با مشارکت سازمان های کشوری، برپایی نمایشگاه های مختلف با موضوع دفاع مقدس در نقاط مختلف شهرهای بزرگ از جمله در باغ موزه دفاع مقدس تهران، رونمایی از پنج عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس، اهدای 40 عنوان کتاب دفاع مقدس به 50 کتابخانه در سراسر کشور، رونمایی از فصلنامه "الماس ایران" با رویکرد نگاه تخصصی به دفاع مقدس، راه اندازی سایت سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ارتش و کلید زدن ساخت فیلمی با موضوع نقش خانواده های کارکنان آجا در یپروزی های بدست آمده در دفاع مقدس و حضور موفق همسران آنها در این دفاع؛ از دیگر برنامه هایی بود که امیر سرتیپ دوم گلفام رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به آنها به عنوان برنامه های ارتش در گرامیداشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس اشاره کرد.

وی در پایان سخنانش سربازان را رکن اصلی دفاع مقدس و جنگ هشت ساله برشمرد و از رسانه های کشور خواست به این قشر بسیار مهم، در اخبار و برنامه هایشان توجه ویژه بنمایند

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران: ارتش برنامه های متنوعی را برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس تدارک دیده است

1395/6/27 شنبه

امیر سرتیپ دوم ستاد شاهین تقی خانی، برنامه های ارتش جمهوری اسلامی ایران در گرامیداشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس را تشریح کرد و گفت: امسال ارتش برنامه های زیاد و متنوعی را برای گرامیداشت این هفته تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی در آستانه هفته دفاع مقدس با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس حماسه ای بی نظیر از نقش آفرینی های نیروهای مسلح با همراهی و پشتیبانی ملت غیور ایران اسلامی است، افزود: در سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس امسال ارتش با توجه به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر فراموش نشدن ارزش های دفاع مقدس، تبیین حوادث، ابعاد و عظمت آن حادثه بزرگ و تدوین کتب و دهها رمان و فیلم های اثرگذار و همچنین جلوگیری از تحریف وقایع آن دوران، مولفه های مهم هدایت و رهبری امام خمینی(ره)، جایگاه والای نماینده حضرت امام(ره) در شورای عالی دفاع و ارتش جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی)  در توفیقات بدست آمده و اتحاد و همدلی نیروهای مسلح، ابتکارات و خلاقیت ها در طرح های عملیاتی، اطلاعاتی، خودکفایی ها هماهنگ با سیاست های ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح، دستور العمل هایی از ستاد فرماندهی کل ارتش تهیه و به یکان های آجا در سراسر کشور ابلاغ شده است تا مراسم گرامیداشت هفته مقدس سالجاری به نحو شایسته ای اجرا و قدر و منزلت این مقطع سرنوشت ساز تاریخی بیش از پبش تبیین شود.

وی همچنین اضافه کرد: تبیین جایگاه رفیع فرماندهی الهی ولی فقیه در هدایت و تقویت توان دفاعی و حیات معنوی کشور و خلق حماسه ها و پیروزی های دفاع مقدس، تبیین قدرت دفاعی و وحدت نیروهای مسلح و بسیج مردمی برای ایجاد بازدارندگی در مقابله با تهدیدها، تبیین نقش حماسی و وحدت همه اقوام، مذاهب، زنان و سایر اقشار در دفاع مقدس، تبیین نقش روحانیت و مُبلغین، معنویت در دفاع مقدس، نهادینه سازی روحیه ایثار و مقاومت و تبیین الگوی رفتاری رزمندگان با بهره گیری از فرهنگ عاشورایی، ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی در بین خانواده ها و کارکنان نیروهای مسلح و تبیین جایگاه پیشکسوتان دفاع مقدس در استقلال و سربلندی نظام با بهره مندی از شعار " تجربه دیروز، تعالی امروز"؛ از مهم ترین عناوینی است که در سطوح و برنامه های مختلف مد نظر خواهد بود.

او همچنین گفت: یکی از نقاط قوت سال های دفاع مقدس، جانفشانی سربازان عزیزی بود که با حضور در صدها عملیات آفندی و پدافندی، رکن مهم پیروزی های بدست آمده بودند لذا امسال و در هفته دفاع مقدس برنامه های مدون تری برای گردآوری و ثبت خاطرات این عزیزان خواهیم داشت.لذا از سربازان عزیز دوران دفاع مقدس می خواهیم عکس ها و خاطرات خود را به پایگاه اطلاع رسانی آجا به نشانی www.Aja.ir و یا انتشارات سازمان عقیدتی سیاسی ارتش به نشانی تهران، خیابان شهید قدوسی، حوزه مرکزی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، اداره انتشارات و تبلیغات ارسال نمایند.    

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت: ترویج فرهنگ ولایتمداری، مقاومت، ایثار، جهاد، شهادت و خود باوری دینی و ملی و نیز تبیین اقدامات و ایثارگری های رزمندگان ارتش با ذکر مصادیق دوران دفاع مقدس در دستور کار قرار دارد.

او در ادامه به استفاده از ظرفیت رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی در گرامیداشت هفته دفاع مقدس و نیز نمایشگاه های تخصصی به منظور معرفی توانمندی های دفاعی و سازندگی کشور اشاره کرد و افزود:  در این راستا امیر سرتیپ دوم گلفام، رئیس سازمان حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی در مورخه 28/6/1395 طرح ها و اقدامات ارتش در هفته دفاع مقدس را اعلام خواهد نمود.

وی در ادامه گفت: به جهت تبیین نقش ارتش در دفاع مقدس بویژه در یک سال دشوار ابتدایی جنگ که دشمن بعثی با حمایت و هدایت استکبار جهانی حمله سراسری را به ایران اسلامی آغاز کرد، تلاش های انجام شده توسط یکان های پیاده، تکاور، پروازی، زرهی و توپخانه ارتش در سد و تثبیت دشمن بعثی و تشریح مراسم بزرگداشت عملیات ثامن الائمه(ع) و بزرگداشت چند عملیات بزرگ و موثر در روزهای آغازین جنگ از جمله کمان 99 توسط 140 فروند از جنگنده های نیروی هوایی و حماسه ناوهای نیروی دریایی، بویژه ناو قرمان پیکان، مقاومت و رشادت پادگان دژ نیروی زمینی و یکان های سرزمینی این نیرو در طول مرزهای غربی و جنوبی کشور و هوشیاری و اقدامات سریع و برق اسای رادارها و سایت های موشکی پدافند؛ برنامه های مناسبی تدارک دیده شده است که از آن جمله بیان این نقش و تقدیر از پیشکسوتان و ایثارگران در صبحگاه های عمومی و مشترک یکان های ارتش و نیروهای مسلح در سراسر کشور توسط فرماندهان حال حاضر و دوران دفاع مقدس می باشد. 

تقی خانی در ادامه به دیگر برنامه هایی که ارتش به مناسبت هفته دفاع مقدس تدارک دیده اشاره کرد و افزود: بیان نقش فرماندهان، روحانیون، کارکنان و سربازان ارتش در هشت سال دفاع مقدس از امور مهم مد نظر می باشد لذا بیست و پنجمین نشست پیشکسوتان سال های دفاع مقدس، پنجم مهرماه همزمان با سالروز عملیات شکست حصر آبادان با عنوان "تببین نقش آماد و پشتیبانی" در حوزه های مختلف در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار می شود. همچنین در این راستا فرماندهان، مسئولین و روحانیون ارتش با جانبازان، آزادگان و خانواده معظم شهدا دیدار خواهند داشت.

وی در ادامه افزود: به جهت تبیین نقش وحدت و همبستگی نیروهای مسلح در پیروزی های بدست آمده؛ برنامه های ویژه ای از جمله تشکیل نشست های علمی- پژوهشی و بهره مندی از فضای هنری و توانمندی های هنرمندان کشور در زمینه های تأتر، فیلم، موسیقی، عکس و ..... به اجرا در خواهد آمد.

سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه به بیان نام روزهای هفته دفاع مقدس پرداخت و تصریح کرد: مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس از 31 شهریور با رژه نیروهای مسلح در جوار حرم مطهر و ملکوتی امام راحل به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران شروع می شود که به همین دلیل این روز " اقتدار و صلابت نیروهای مسلح" نام گرفته است. در این مراسم توانمندی های دفاعی نیروهای مسلح و آمادگی رزمندگان غیور، مومن، با اراده و متخصص در نیروهای مسلح و بسیج مردمی ایران اسلامی به نمایش در می آید.

وی در ادامه به فعالیت های ارتش متناسب با نامگذاری روزهای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: تجلیل از سربازان، خانواده های آزادگان، حضور پرشور در نمازهای جمعه سراسر کشور، تشریح نقش نخبگان و اقشار تحصیلکرده در سال های دفاع مقدس نیز در شمار برنامه های ارتش خواهند بود.

وی در پایان ضمن گرامیداشت سی و ششمین سالگرد هفته دفاع مقدس و درود به روح پر فتوح شهدا، امام شهدا و ایثارگران و جانبازان هشت سال دفاع مقدس، از عموم مردم غیور و ولایتمدار ایران اسلامی دعوت بعمل آورد در مراسم رژه نیروهای مسلح که در 31 شهریور ماه و در طلیعه هفته دفاع مقدس در جوار مرقد مطهر امام خمینی (ره) برگزار می شود، حضور پیدا کرده و همانند سال های پیش باعث دلگرمی فرزندانشان در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران بشوند.  

سخنگوی ارتش همچنین از صدا و سیما، خبرگزاری ها، مطبوعات، سایتها و شبکه های اجتماعی که با هوشمندی و بصیرت به برهه حساس دفاع مقدس و نقش آن در امنیت پایدار امروز کشورمان در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه می پردازند، تشکر و قدردانی نمود.