جزئیات حضور یگان‌های ارتش برای کمک به حادثه‌دیدگان ساختمان پلاسکو

1395/10/30 پنجشنبه

سخنگوی ارتش از حضور یگان‌هایی از نیروی زمینی آجا و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) جهت کمک به امر امدادرسانی در پی فروریختن ساختمان پلاسکو تهران در محل این حادثه خبرداد.

امیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش با اشاره به عضویت ارتش در ستاد مدیریت بحران خاطرنشان کرد: ارتش همواره برای هرگونه بحرانی از آمادگی صددرصدی برای کمک رسانی برخوردار است.

وی با اشاره به اعزام یگان‌هایی از ارتش جهت امدادرسانی در محل حادثه خاطرنشان کرد:  تکاوران تیپ نوهد بهمراه 100 نفر از دانشجویان ورزیده دانشگاه افسری امام علی(ع) به فرماندهی جانشین این دانشگاه جهت کمک به روند امدادرسانی به محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو حضور یافته‌اند.

وی با اشاره به درخواست ستاد مدیریت بحران از ارتش مبنی بر نیاز امکانات مهندسی گفت: بخشی از امکانات مهندسی نیروی زمینی ارتش اعم از ماشین‌های لودر، بولدزوز، بیل مکانیکی، جرثقیل، دستگاه های هوابرش برش و همچنین سگ های زنده یاب بنا به اعلام نیاز و درخواست ستاد مدیریت بحران به محل حادثه اعزام شدند.

وی درپایان خاطرنشان کرد: بیمارستان های ارتش نیز در آمادگی کامل قرار داردند تا درصورت لزوم به حادثه دیدگان خدمات درمانی ارائه دهند.

 

گردهمایی تبیین و بازنگری قوانین مالی ارتش برگزار شد

در راستای منویات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر اجرای صحیح قوانین، مقررات و انضباط مالی یکان های آجا با رویکرد تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل؛ گردهمایی تبیین و بازنگری قوانین و مقررات مالی آجا با حضور کلیه عاملین ذیحساب و روسای دارایی های نیروهای سه گانه و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش و سازمان های آجا با هدف ارتقای توان عملیاتی در دارایی ارتش برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی ستاد ارتش امیر سرتیپ دوم ستاد حمیدرضا افشاری رئیس دارایی آجا در این زمینه گفت: در این گردهمایی که به منظور ایجاد وحدت رویه در اجرای صحیح دستورالعمل ها و بخشنامه های مالی مبتنی بر صحت، دقت و سرعت تشکیل شد، قوانین و مقررات مالی با تکیه بر سه اصل: شناخت صحیح قوانین و مقررات مالی، اجرای قوانین و نظارت بر اجرای آن بر مبنای قانون محاسبات عمومی کشور در سطح مدیران ارشد بازنگری و تبیین شد.
مدیر کل امورمالی و ذیحساب ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: ایجاد وحدت رویه در تهیه، تنظیم و ارائه به موقع گزارشات مالی، استفاده بهینه از منابع مالی تخصیص یافته و مصرف وجوه اعتباری مصوب و مستند سازی تجارب ارزنده عاملین ذیحساب در جهت ارتقای  اهداف مالی و اثر بخشی منابع مالی با هدف افزایش توان رزمی نیروها در سطح آجا از دیگر دستاوردهای این گردهمایی بود.
 

سرتیپ حیدری در یادواره شهدای عملیات کربلای 6: اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی مرهون خون شهیدان است

1395/10/28 سه شنبه

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اقتدار ما از خانواده‌های شهدا و ایثارگران و این انقلاب متعلق به خانواده شهدا و جانبازان است  ادامه مطلب ...

آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنها

1395/10/27 دوشنبه

1395/10/27 دوشنبه

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنها

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی آل هاشم، در سومین همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر نیروی هوایی ارتش تصریح کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید در کنار مردم باشند نه در مقابل آنان تا حرفشان اثر گذار باشد.

  
ادامه مطلب ...

ژاپن بزرگترین شریک نفتی ایران شد

هر چند از چین و روسیه به عنوان دو شریک راهبردی صنعت نفت در دوران پسابرجام یاد می‌شد، اما شرکت‌های ژاپنی با آغاز مذاکره و امضای چندین تفاهم نامه و حتی قرارداد در توسعه بخش بالادستی صنعت نفت، احداث پالایشگاه و مشارکت در ساخت طرح‌های پتروشیمی، اکنون به بزرگترین شریک نفتی ایران تبدیل شده‌اند.