حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم: اصلاح الگوی تولید و مصرف مهم ترین راه تحقق شعار سال است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران همواره بعنوان الگویی از مقاومت برای حرکت به سمت استقلال و عدم وابستگی اقتصادی و سیاسی به استکبار بوده است.
به گزارش روابط عمومی ارتش، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و تحقق خواست مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) در این خصوص را یک نیاز و ضرورت برای کشور دانست و با بیان اینکه این کار نیاز به مشارکت و همدلی مردم و مسئولین دارد، افزود: بحث تولید و اشتغال و ایجاد زیر ساخت های دستیابی به آن همواره از سالها قبل ازسوی رهبر فرزانه انقلاب مطرح می شده و اصرار ایشان به آن در سال جاری با توجه به نامگذاری آن به نام اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال ضروری می نماید به صورت جدی تر به این مطلب نگاه شده و در این خصوص گام های عملی پُر شتابی برداشته شود.
نماینده ولی فقیه در ارتش توجه به تولید داخلی و معطوف نمودن سرمایه گذاری داخلی به این موضوع را از اقدامات تحقق منویات مقام معظم رهبری دانست و تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال فرصت خوبی است که مسئولین بخش های مختلف اقتصادی کشور درباره مفهوم تولید و اشتغال بیندیشند و راهکارهای مناسب و البته عملیاتی در این زمینه ارائه بدهند.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تأکید کرد: باید در این زمینه همه دست به دست هم بدهیم و با یک حماسه ملی و فرهنگ سازی مناسب شریط ایجاد راهکارهای تولید و اشتغال بویژه برای جوانان را فراهم سازیم.
آل هاشم در ادامه با بیان اینکه برای دستیابی به اهداف شعار سال می بایست بر دانش متکی بود، افزود: باید نگاه سیستمی بر جامعه حاکم شود تا به تحقق اهدافی همچون سیاست اقتصاد مقاومتی که در برگیرنده دو نکته کلیدی مورد اشاره رهبر فرزانه انقلاب یعنی همان تولید داخلی و اشتغال است دست یابیم.
وی در این باره افزود: تولید با کیفیت داخلی و اشتغال، اصلاح و الگوی تولید و مصرف در کنار فرهنگ رفتاری صحیح و سبک زندگی اسلامی می تواند از راهکارهای تحقق شعار سال باشد.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه یکی دیگر از شرایط تحقق شعار سال را استفاده بهینه از منابع کشور برشمرد و تصریح کرد: استفاده بهینه از منابع کشورمی تواند بعنوان گامی موثر در راستای تحقق شعار سال مورد توجه جدی مسئولین قرار گرفته که می تواند تولید داخلی را از این شرایط خارج سازد.
آل هاشم در پایان، همدلی و همراهی مردم و مسئولین را از دیگر الزامات دستیابی به اهداف شعار سال برشمرد و افزود: ترویج و اشاعه فرهنگ صحیح مصرف می تواند ضمن کاهش وابستگی به واردات، تولید داخلی را از رکود خارج سازد چرا که نگرش و رفتارهای فردی و اجتماعی در قالب سبک زندگی اقتصادی بعنوان مهم ترین شاخص از مولفه های کلیدی در اقتصاد است و نقش بسزایی در تولید کشور دارد.      
 
 

با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم؛ نمایشگاه راهیان نور قرارگاه پدافند هوایی خاتم الاانبیا(ص) ارتش افتتاح شد

عصر امروز و طی مراسمی نمایشگاه راهیان نور شهید جودکی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش با حضور رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش، در این مراسم که امیر سرتیپ دوم مهرداد مظاهری فرمانده قرارگاه پدافند هوایی جنوب غرب آجا نیز در آن حضور داشت و در اهواز برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم طی سخنانی با اشاره به ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) الگویی تمام عیار برای مسلمانان بویژه زنان جامعه اسلامی می باشند و همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) فرمودند سیره و حرکت آن بانوی بزرگ اسلام در نقش یک رهبر حقیقی و همسر نمونه و نادر، الگوی کامل زنان ایران اسلامی است.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه با بیان اینکه فرهنگ دفاع مقدس، جامعه را در برابر حجمه های فرهنگی دشمن مصون نگاه می دارد، افزود: در این زمینه با توجه به اهمیتی که رهبر معظم انقلاب (مد ظله العالی) به راهیان نور می دهند لازم است راویانی تربیت شوند که بدون تحریف وقایع آن دوران را بیان کنند.
نماینده ولی فقیه در ارتش با اشاره به اینکه باید از فرصت فرهنگی راهیان نور برای آشنا کردن نسل جوان با ارزش های دوران دفاع مقدس استفاده کرد، افزود: اگر از این فرصت عظیم به درستی استفاده نشود، دشمنان ملت با امکاناتی که دارند در مقابل فرهنگ ایثار و از خود گذشتگی جوانان این مملکت در دوران دفاع مقدس؛ فرهنگ مادی گرایی و ولنگاری فرهنگی و ..... را ترویج خواهند داد.
وی در پایان سخنانش گفت: توجه به فرهنگ دفاع مقدس، ثبت و توجه ویژه به وصیت نامه شهدا، تجلیل از خانواده بزرگوار آنها و اهمیت دادن به اردوی بزرگ فرهنگی راهیان نور در کنار تربیت راویان خوب، از جمله راهکارهای مناسب برای ترویج فرهنگ اثرگذار دفاع مقدس در جامعه  بویژه در بین جوانان است.      
 

نمایشگاه بزرگ نیروی هوایی ارتش در دزفول افتتاح شد

 نمایشگاه بزرگ راهیان نور نیروی هوایی ارتش صبح امروز در پایگاه هوایی وحدتی دزفول افتتاح شد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز طی مراسمی نمایشگاه بزرگ هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام والمسلمین قاضی امام جمعه موقت شهر دزفول، امیر سرتیپ خلبان نصیرزاده معاون هماهنگ کننده نیروی هوایی، امیر سرتیپ دوم خلبان آشنا فرمانده پایگاه چهارم شکاری دزفول و جمعی از فرماندهان و مسئولان این پایگاه به منظور بازدید زائران راهیان نور در پایگاه چهارم شکاری نهاجا (پایگاه هوایی وحدتی) افتتاح شد.
  گفتنی است پایگاه چهارم شکاری دزفول به واسطه مسافت اندکی که تا مراکز راهبردی دشمن بعثی داشت، همواره یکی از مهم ترین پایگاه های هوایی کشور در دوران دفاع مقدس محسوب می شد.
این پایگاه همه ساله در ایام نوروز و سفر راهیان نور علاوه بر برپایی نمایشگاه، رزمایش های هوایی را نیز برای بازدیدکنندگان برگزار می‌کند.
یاد آور می‌شود این نمایشگاه تا پایان تعطیلات نوروزی پذیرای زائرین خواهد بود.
 
 

ناوهای ایرانی و پاکستانی در دریای عمان تمرین مشترک برگزار کردند

فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش از برگزاری تمرین مشترک دریایی این نیرو با نیروی دریایی پاکستان خبر داد.
امیر دریادار دوم حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: پس از پایان حضور ناوگروه نیروی دریایی پاکستان در منطقه یکم نیروی دریایی راهبردی ارتش تمرین مشترک دریایی بین نیروهای دریایی ارتش دو کشور ایران و پاکستان با شرکت ناوشکن جماران به همراه یک فروند ناو موشک انداز و یک بالگرد از جمهوری اسلامی ایران و ناوشکن تیپ سلطان به همراه ناوچه موشک انداز جرأت و یک بالگرد از نیروی دریایی پاکستان در دریای عمان برگزار شد

  ادامه مطلب ...

دیدار وابستگان نظامی 27 کشور خارجی با ارشد نظامی آجا در جنوب غرب کشور

وابستگان نظامی کشورهای دوست متشکل از 27 کشور با امیر سرتیپ دوم علی ظریفی یگانه فرمانده قرارگاه منطقه‌ای و ارشد ارتش در جنوب غرب کشور دیدارکردند

امیر علی ظریفی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش یگانه در نشست با وابستگان نظامی کشورهای دوست در محل لشکر 92 زرهی اهواز اظهار کرد:بازدید از یادمان شهدا و مناطق عملیاتی خوزستان از جمله برنامه هایی است که برای وابستگان نظامی کشورهای دوست در یک سفر دوروزه برنامه ریزی شده و امید است در این سفر این میهمانان ویژه با رشادت های شهدای دوران دفاع مقدس بیشتر آشنا شوند.
وی افزود: دوران دفاع مقدس حادثه عظیمی در تاریخ بود که درس رشادت، ایستادگی و ایثار را برای ما به یادگار گذاشت و مناطق عملیاتی نیز یادگار این دوران مقدس است که راهیان نور از سراسر کشور و همچنین گردشگران خارجی را به این مناطق می کشاند. 
فرمانده قرارگاه منطقه‌ای جنوب غرب نیروی زمینی ارتش ادامه داد:در جای جای خوزستان آثار دوران دفاع مقدس به چشم می خورد و این مناطق عملیاتی برای ما تداعی کننده رشادت های بزرگ مردانی است که با نثار جان خود درس ایستادگی و مقاومت را به ما آموختند.
وی تصریح کرد: لشکر 92 زرهی استان در دوران دفاع مقدس نقش برجسته ای را ایفا کرد و طرح ریزی عملیات شکست حصر سوسنگرد نیز در محل لشکر92 زرهی اهواز انجام شد.
امیر ظریفی یگانه بیان کرد: اقتدار،امنیت و آرامش کنونی نظام اسلامی به برکت خون پاک شهدایی است که هشت سال در جبهه های حق علیه باطل از خاک این مرزو بوم حراست کردند.
وابستگان نظامی کشورهای دوست متشکل از 27 کشور با امیرسرتیپ دوم ظریفی یگانه فرمانده قرارگاه ارتش در جنوب غرب کشور دیدار کرده و در سفر دو روزه خود به خوزستان از مناطق عملیاتی استان دیدن می کنند.