دریادار سیاری خبر داد: امروز؛ رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان در تنگه هرمز برگزار می شود

1395/1/31 سه شنبه

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از برگزاری رزمایش مشترک دریایی ایران و پاکستان خبر داد.

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به برگزاری رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان اظهار داشت: با هر ناو گروهی از کشورهای دوست که برای بازدید از کشور ما حضور پیدا می‌کند معمولاً در روز آخر حضورش یک تمرین مشترک انجام خواهیم داد.

وی ادامه داد: رزمایش دریایی مشترک ایران و پاکستان امروز (سه شنبه) در تنگه هرمز و شرق این تنگه انجام می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: برگزاری این تمرینات مشترک باعث نزدیک شدن ارتباطات نظامی و آشنایی با توانمندی‌های نظامی دو کشور می‌شود.

گفتنی است ناوگروه آموزشی دریایی ارتش کشور پاکستان متشکل از ناو آموزشی "رهنورد" و ناو رزمی "نصرت"چهار روز پیش در بندرعباس پهلو گرفت.

حجت الاسلام انصاری: پیکان تهدیدات فرهنگی و جنگ نرم به سمت جوانان نشانه رفته است

1395/1/30 دوشنبه

مراسم تجلیل از اساتید گروه معارف جنگ شهید صیاد شیرازی دانشگاه پدافند هوایی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) و امیر سرتیپ دوم دکتر اکرمی‌نیا معاون سیاسی سازمان عقیدتی سیاسی ارتش صبح امروز در دانشگاه پدافند هوایی برگزار شد.

حجت الاسلام انصاری در این مراسم ضمن تبریک به مناسبت روز ارتش و ولادت حضرت امام جواد(ع) اظهار داشت: امروز تهدیدات فرهنگی و جنگ نرم و تهدید فکر سالم بسیار افزایش یافته است و افزایش این تهدیدات به خاطر اندیشه والای انقلاب اسلامی است و پیکان این حملات به سمت جوانان نشانه رفته است و بیشترین تهدید متوجه جوانان است و سادگی است اگر بگوییم که دشمن به جوانان نیروهای مسلح توجه ندارد.

رییس اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی گفت: نیروهای مسلح خط مقدم دفاع از کشور هستند و به همین میزان تهدیدات فرهنگی در این حوزه بیشتر است و به همین خاطر است که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند: وجود جوانان یک فرصت در نیروهای مسلح است و باید در این حوزه دلسوزانه کار کرد به خصوص که موضوع این کار ساختن یک نظامی معتقد، مؤمن و مکتبی است.

حجت الاسلام انصاری با اشاره به اهمیت کار قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) در حفظ و حراست از آسمان کشور افزود: دانشگاه پدافند هوایی در بین دانشگاه‌های نظامی شرایط ویژه‌ای دارد چرا که این دانشگاه نوپا است و وظیفه خطیر افرادی را بر عهده دارد که مسئولیت سنگین پاسداری از آسمان کشور را بردوش دارند و اساتید معارف باید در همه ابعاد برای دانشجویان الگو باشند و با استفاده از امکانات به روز، دانشجویان را در کسب علم و فراگیری دانش یاری دهند.

در پایان این مراسم از اساتید گروه معارف جنگ شهید صیاد شیرازی دانشگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) تقدیر شد.

رئیس جمهور در مراسم رژه روز ارتش: ملت ما افتخار می کند که ارتشی توانمند، مقتدر و با انگیزه های دینی و اسلامی دارد

1395/1/29 یکشنبه

رئیس جمهور در مراسم رژه روز ارتش گفت: ملت ما امروز افتخار می کند که ارتشی توانمند، مقتدر و با انگیزه های دینی و اسلامی دارد، ارتشی است که به فکر منافع ملی کشور است و از مرزهای جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی کشور و از ایمان و آیین مردم به خوبی حفاظت و حراست می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان روز یکشنبه در آیین بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و حماسه آفرینی های نیروی زمینی قهرمان با تبریک و تهنیت این روز به ملت بزرگ ایران بویژه فرماندهی معظم کل قوا افزود: قبل از آنکه وارد سخن شوم لازم می دانم همه ما به روح بلند امام بزرگوارمان رضوان الله تعالی علیه و همه شهیدانمان، شهیدان نیروهای مسلح و بویژه شهیدان ارتش جمهوری اسلامی ایران و بویژه در دوران دفاع مقدس به روح بلند همه آنها درود بفرستیم.

وی ادامه داد: در آغاز انقلاب و ماه های اولیه پیروزی انقلاب در هفته های پایانی سال 57 و آغاز سال 58، جامعه و کشور ما با یک توطئه ای روبرو بود که ظاهر آن توطئه با شعارهای انقلابی زرق و برق پیدا کرده بود، گروهک هایی که خود را انقلابی می نامیدند و می خواستند از انقلاب سهم داشته باشند و استکبار جهانی که گاهی از حلقوم آنها و برخی از فریب خورده ها سخن خود را اعلام می کرد، موضوعی آغاز شد و آن انحلال ارتش بود. با این استدلال که پس از پیروزی انقلاب اسلامی مردم نیاز به یک ارتش مردمی دارند و ارتش موجود باید منحل شود.

حجت الاسلام روحانی یادآور شد: کسی که با درایت تمام در برابر این توطئه که علیه اقتدار ملی بود، توطئه ای که علیه مرزهای ایستادگی و مقاومت ملت ایران در برابر تجاوزات احتمالی بود، ایستادگی کرد،امام بزرگوار حکیم و شخصیتی که با بصیرت تمام همه ابعاد تهدیدات را می دید و در برابر آن با قدرت موضوع گیری می کرد، بود.

وی با بیان این که امام 29 فروردین سال 58 را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و با این روز تاریخی یک توطئه بزرگ از پیش پای مردم برداشته شد، اظهار داشت: امام در آن ایام 29 فروردین سال 58 را به عنوان روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد و اگر یادتان باشد آن روز در همه خیابانهای تهران و همه شهرهایی که ارتش در آنجا حضور داشت ارتش به خیابان آمد و شعار سر داد ارتش فدای ملت که مردم هم با اجتماعشان در خیابان پاسخ می دادند ملت فدای ارتش.

حجت الاسلام روحانی اضافه کرد: اثر استحکام ارتش و قدرت ارتش حتی قبل از تجاوز افلقیان و جنگ تحمیلی در حوادثی که برخی گروهکها در غرب کشور، شمال غرب و جنوب غرب کشور به وجود آمده بود، کاملا نمایان شد، ارتش حضور پیدا کرد، قدرت خود را نشان داد و به همه گروهک ها و اربابان آنها نشان داد که ارتش ایران یک ارتش مردمی، مکتبی، ملی و گوش به فرمان رهبری معظم انقلاب است.

وی در ادامه با بیان اینکه ارتش آزمایش خود را در روزهای 19، 21 و 22 بهمن به نمایش گذاشت، اظهار داشت: ارتش آزمایش خود را در روزهای پایانی سال 57 و ماه های اولیه 58 در برابر توطئه ها نشان داد و بالاخره در جنگ تحمیلی و 31 شهریور 59 ظاهر و آشکار شد.

رئیس جمهوری تصریح کرد: حکمت سخنان امام آن روزی که نیروی دریایی، نیروی هوایی و نیروی زمینی ارتش در برابر متجاوزان ایستادگی کرد و افتخار آفرینان بزرگی در ارتش همچون صیاد شیرازی ها ،نامجوها، فکوری ها، فلاحی ها، ستاری ها، بابایی ها، شیرودی ها و کشوری ها به صحنه آمدند و با نثار خونشان، ایثارشان و فداکاری شان از کشور ما حراست و حفاظت کردند.

روحانی تاکید کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران طبق فرمان و وصیت امام راحل و طبق تدبیر فرماندهی معظم کل قوا ارتشی هست که به کل ملت ایران تعلق دارد،نه ارتش جناحی است نه ارتش حزبی است، نه ارتش این گروه است نه ارتش آن گروه؛ نه ارتش این قوم است و نه ارتش آن قوم است .

وی خاطرنشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش اسلام است؛ ارتش نظام اسلامی است و ارتش کل ملت ایران است.

رییس جمهوری گفت: این ارتش از میهن، نظام، قانون، ملت، حیثیت، منافع و مصالح ملی دفاع می کند، همان کلامی که امام (ره) فرمود یا یک فرد در ارتش می ماند و یا به حزب و گروهی تعلق پیدا می کند، سومی ندارد یا این است یا آن.

روحانی افزود: اگر می خواهد به حزب و جناحی وابسته باشد نباید در ارتش باشد و اگر در ارتش است، نباید به حزب و جناحی وابسته باشد. امام (ره) فرمود وابستگی به حزب و جناح به معنی نابودی ارتش جمهوری اسلامی ایران است که البته این کلام راجع به کل نیروهای مسلح صادق است و امام به صراحت راجع به بقیه نیروهای مسلح هم با این صراحت سخن گفته اند.

وی ادامه داد: ملت ما امروز افتخار می کند که ارتشی توانمند، مقتدر، با انگیزه های دینی و اسلامی، ارتشی که به فکر منافع ملی کشور است و از مرزهای جغرافیایی، سیاسی و فرهنگی کشور و از ایمان و آیین مردم به خوبی حفاظت و حراست می کند.

رییس جمهوری ادامه داد: اگر ارتش ایران، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج مقتدر در دوران دفاع مقدس در برابر متجاوزین نمی ایستادند امروز سرنوشت دیگری در انتظار مردم ما بود.

روحانی تصریح کرد: اگر امروز می بینید که قدرتهای استکباری و مزدورانشان در منطقه نمی توانند چشم طمعی به ایران و نگاه خیانت آمیزی به این ملت داشته باشند به خاطر نیروهای مسلح مقتدر این کشور است.

رییس شورای عالی امنیت ملی گفت: اقتدار به معنای قدرت مشروع و قدرت مقبول است. امروز ارتش جمهوری اسلامی ایران و سایر نیروهای مسلح محبوب دل مردم، مقبول اذهان و افکار عمومی و مورد اعتماد مردم هستند.

روحانی اضافه کرد: اگر امروز ما در این منطقه ناامن به کشور امن و ایران باثبات افتخار می کنیم به خاطر داشتن ارتش قوی، سپاه مقتدر و بسیجی دلاور است. اگر امروز در منطقه نا امنمان در سراسر ایران امنیت وجود دارد و همه کار آفرینان جهانی به سمت ایران حرکت می کنند و می خواهند با ایران کار اقتصادی، علمی و فناوری انجام دهند، اولین شرط امنیت در کشور است و این امنیت توسط نیروهای مسلح ما امروز در منطقه و جهان به نمایش گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: در واقع آن خون ها، ایستادگی ها، شهیدان و خانواده های عزیز آنها فرزندان، پدران، مادران و همسران آنها بدانند که خون آنها تضمینی دائمی برای اقتدار ایران به وجود آورد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: ما همه یک هدف واحد را دنبال می کنیم و دیپلماسی ما همانند نیروهای مسلح یک هدف واحد را دنبال می کنند و آن امنیت ملی،اقتدار کشور و ثبات و توسعه در کشور است.

روحانی افزود: در یک دست ما کتاب، منطق و تدبیر و در دست دیگر شمشیر داریم و این دو را در کنار هم می بینیم. در واقع قدرت نرم و قدرت سخت و قدرت سرد و گرم ما در کنار هم هستند.

وی تصریح کرد: اگر نیروهای مسلح برای آن است که اگر متجاوزین دست به منافع ملی دراز کردند آن را قطع کنند و تجاوز رفع شود، دیپلماسی ما هم در میدان مذاکره به دنبال حفظ حقوق ملت ایران است.

رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: همانطور که نیروهای مسلح در هشت سال دفاع مقدس به خوبی از حقوق ملت دفاع کردند، دیپلمات های ما در صحنه مذاکره نه در برابر یک کشور معمولی بلکه در برابر قدرت های جهان با شهامت، ایمان و اقتدار و اوصافی که رهبر معظم انقلاب برای مذاکره کنندگان اعلام کردند که متدین و شجاع هستند، از حقوق ملت دفاع کردند.

روحانی افزود: نیروهای مسلح دست متجاوزان را از کشور قطع کردند و سرزمین مان را از جود متجاوزین پاک کردند و دیپلمات ها هم در صحنه جهانی از حقوق ملت دفاع کردند و قطعنامه های ظالمانه را ملغی کردند؛ از حق و حقوق ملت ایران در داشتن توان دفاعی به خوبی دفاع کردند تا جایی که حتی امروز دشمنان ما می گویند قدرت و توان نظامی و موشکی ایران ربطی به برجام و قطعنامه 2231 ندارد.

رییس جمهوری تصریح کرد: مبنا این بوده است که قدرت نظامی ما در برابر انواع توطئه هایی که وجود دارد، حفظ و تقویت شود.

روحانی گفت: آنکه می گوید ما قدرت سخت نیاز نداریم ساده لوح است و آنکه می گوید قدرت نرم نیاز نداریم نگاهش کوتاه بینانه است. ما همه در کنار هم و در یک کشور زندگی می کنیم. ما داخل یک کشتی هستیم و یک نفر این کشتی را فرماندهی می کند.

وی ادامه داد: ما دارای رهبر، دولت ، قانون و ملت واحد هستیم. همه در کنار هم هستیم. ولو این که سلیقه ما در گفتار و رفتار مانند هم نباشد اما به طو قطع اهداف ما یکی است و در مسیری حرکت می کنیم که پایان آن مسیر دستاوردش حفظ حقوق مردم و حفظ مصالح و اقتدار ملی باشد.

رییس جمهوری تاکید کرد: من در اینجا به صراحت اعلام می کنم همانطور که چند روز پیش در حضور سران کشورهای اسلامی به صراحت اعلام کردم که قدرت جمهوری اسلامی ایران، قدرت نظامی، سیاسی و اقتصادی ما علیه همسایگان و کشورهای جهان اسلام نیست. ما قدرت کشورهای اسلامی را قدرت خودمان می دانیم و قدرت مان را قدرت کشورهای اسلامی می دانیم.

روحانی اضافه کرد: در آنجا به سران کشورهای اسلامی گفتم آن روز که بغداد در برابر تروریست ها در حال خطر بود این جمهوری اسلامی ایران بود که به ندای ملت، ارتش و دولت عراق پاسخ مثبت داد و از دروازده های بغداد و از حرم های مطهر و عتبات دفاع کرد و آن روز که دمشق در حال خطر بود این جمهوری اسلامی ایران و رزمندگان ما بودند که به ندای ملت و دولت سوریه پاسخ مثبت دادند و با اعزام مستشاران از پایتخت شامات و از حرم های مطهر دفاع کردند.

وی یادآور شد: و آنجا گفتم که اگر فردا پایتخت شماها هم توسط تروریسم یا صهیونیست در خطر قرار بگیرد آن قدرتی که اگر شما تقاضای کمک کنید به شما پاسخ مثبت خواهد داد، جمهوری اسلامی ایران طبق فرمان پیغمبر (ص) مَن اَصبَحَ وَ لَم یَهتَمَّ بِاُمورِ المُسلِمینَ فَلَیسَ بِمُسلِم است.

رئیس جمهوری تاکید کرد: دشمن فکر نکند در میان ملت، دولت و نیروهای مسلح ما شکافی وجود دارد، ما همه انگشتان یک دست هستیم. ما همه اعضای یک پیکر بلند به نام ملت ایران هستیم و امروز مقتدرتر از هر زمان دیگر از کشور و منافعمان دفاع می کنیم.

روحانی گفت: به توطئه گران می گوییم قدرت نیروهای مسلح ما نه علیه همسایگان جنوبی، شرقی ما است و نه علیه همسایگان شمالی و غربی ما . قدرت ما برای دفاع از ایران اسلامی و به معنای بازدارندگی فعال است.

وی یادآور شد: البته که در برابر تهدید ما هم تهدید می کنیم و البته که در برابر تجاوز ما دست تجاوز را قطع خواهیم کرد، اما منطق ما صلح، اخوت و برادری به ویژه با هسمایگانمان و با جهان اسلام است و از خداوند اقتدار و استحکام بیشتر نیروهای مسلح و سلامت و عزت بیشتر برای فرماندهی کل قوا آرزو می کنیم.

 

امیر صباحی‌فرد: قرارگاه پدافند هوایی با اقتدار در رژه روز ارتش شرکت می‌کند

1395/1/28 شنبه

امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از یگان محمول و تجهیزات و ادوات شرکت کننده این قرارگاه در رژه روز ارتش بازدید کرد.

جانشین فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) طی این بازدید ضمن ابراز رضایت از آمادگی این یگان‌ها در جمع کارکنان اظهار داشت: قرارگاه پدافند هوایی با اقتدار در رژه روز ارتش شرکت می‌کند و ملت عزیز ایران در روز 29فروردین شاهد صلابت و اقتدار فرزندان خود در ارتش خواهند بود و قرارگاه پدافند هوایی با نمایش تجهیزات جدید خود عزت و افتخار را به رخ جهانیان خواهد کشید.

سرتیپ صباحی‌فرد گفت: به فضل خداوند امروز قرارگاه پدافند هوایی آماده‌تر از هر زمان دیگر است و این آمادگی نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های کارکنان غیور این قرارگاه است و کارکنان جان برکف مؤمن و متعهد این قرارگاه با دل و جان از آسمان میهن اسلامی پاسداری می‌کنند. 

 

به میزبانی مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر(ع)؛ یادواره 1400 شهید استان مرکزی برگزار شد

1395/1/26 پنجشنبه

  روز چهارشنبه آئین یادواره شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، 1400 شهید ارتش استان مرکزی و سه شهید مدافع حرم شهرستان اراک با حضور کارکنان مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر(ع) اراک و سایر اقشار مردم این شهرستان به میزبانی مرکز آموزش درجه داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ علی دربندی، عضو هیات معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، سرمایه نرم نظام است که به برکت خون پاک شهدا و پیروی از مکتب عاشورایی حاصل شده است.

وی با اشاره به رشادت های دوران دفاع مقدس گفت: رژیم عراق از آغاز تا پایان جنگ تحمیلی برای جلوگیری از تسلیم ‌شدن نیروهایش به رزمندگان اسلام و برای تخریب وجهه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، همواره نظامیان ایران را به بد رفتاری و شکنجه اسرای عراقی محکوم می کرد، در صورتیکه رزمندگان اسلام با الگوگیری از ارزشهای والای دین مبین اسلام هیچگاه با اسرای عراقی بد رفتاری نمی کردند.

وی ادامه داد: رژیم بعثی عراق با اسرای ایرانی بد رفتاری می کرد و این درحای بود که بسیاری از ایرانیان دربند را تا حد شهادت شکنجه می کردند.

عضو هیات معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی با الگوگیری از پیشوای شیعیان امام علی(ع) و با سفارش های امام راحل همواره با اسرای عراقی با نرمش برخورد می کردند و نظیر این برخوردها این است که امروز آمریکا ایران را ناقض حقوق بشر معرفی کرده و مدال صلح منطقه را به عربستان سعودی اعطاء می کند.

وی در ادامه سخنان خود شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی را نمونه بارز ولایتمداری و اخلاقمداری معرفی کرد و گفت: این شهید والامقام یکی از دلیرمردان و رزمندگان شجاعی بود که با پیروی از خط امام خمینی(ره) و رهبری، الگویی شایسته و وارسته قلمداد می شود که در راه دفاع از کیان و ارزش های انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد و در نهایت نیز به فیض عظیم شهادت نائل شد.

عضو هیات معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی همواره رزمندگان اسلام را به رعایت اخلاق و موازین دین مبین اسلام در برابر دشمن سفارش می کرد و هیچ گاه اجازه بمباران شهرهای عراق را به توپخانه ارتش نداد.

وی بیان کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس به ما درس اخلاق دادند و در طول سه هزار روز جنگ رزمندگان در کنار هم از اقوام و مذاهب مختلف در عین اخلاق، ادب و به دور از هرگونه مشکلی به دفاع از اسلام و انقلاب و میهن پرداختند.

امیر سرتیپ دوم عزیز سلطانی فرمانده مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر(ع)، محمود زمانی قمی استاندار، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، تنی چند از فرماندهان نظامی و انتظامی استان مرکزی، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم شهرستان اراک در این آیئن حضور داشتند.