مرسدس بنز جی کلاس خودروى شاسی بلند تمام عیار

مرسدس G-Class که در سال‌های ۱۹۷۹ تا ۱۹۹۳ G-Wagen نامیده می‌شد یک SUV متوسط است که از طراحی جعبه‌ای بهره می‌برد. این ماشین در اصل به‌عنوان یک وسیله نقلیه نظامی بود  و در حال حاضر مرسدس G کلاس یکی از نمادین‌ترین SUV های بازار امروز است. خودرویی که ایرانی‌ها نصیبی چندانی از آن نبردند ولی در حال حاضر نیروهای مسلح حداقل ۶۳ کشور دنیا ازجمله ارتش آلمان، نیروی زمینی کانادا و تفنگداران دریایی آمریکا از آن بهره می‌برند.

برخلاف ظاهر بیرونی، کابین تغییرات زیادی کرده است و همه‌چیز با فن‌آوری آمیخته شده است. دکمه‌های تنظیمات در امتداد دو طرف صندلی و کنسول وسط قرارگرفته‌اند و یک صفحه‌نمایش چندرسانه‌ای هم در بالای داشبورد قرارگرفته است. فضای داخلی مرسدس بنز G-کلاس ۲۰۱۵ در عین سادگی لوکس هم هست و جنس ادوات داخلی از کیفیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

در قلب G500 یک موتور V8 قرارگرفته است که قدرت ۳۸۸ اسب‌بخار و گشتاور ۵۳۰ نیوتن‌متر تولید می‌کند و توسط یک گیربکس ۷ سرعتِ اتوماتیک این قول را ظرف ۶.۱ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رساند. اگر متحیر نشدید بهتر است بدانید که AMG در زیر کاپوت G63 غوغا کرده و این نسخه قادر به تولید توان ۵۳۶ اسب‌بخار و گشتاور ۷۶۱ نیوتن‌متر است و تنها در ۵.۴ ثانیه ۰ تا ۱۰۰ را پر می‌کند.