سخنان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نیروی دریایی ارتش، سند افتخار ما است

1395/9/30 سه شنبه

فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم رونمایی از دو کتاب «اطلس عملیات‌های ماندگار» و «راز مروارید» و نیز سرود نیروی دریایی ارتش ایران که در حوزه هنری برگزار شد. گفت: متاسفانه اقدامات نیروی دریایی به درستی انعکاس پیدا نکرده است اما سخنان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نیروی دریایی ارتش، سند افتخار ما است.
 وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه اقدامات نیروی دریایی به درستی انعکاس پیدا نکرده است، افزود: اگر نتایج عملیات مروارید را بررسی کنید، می‌بینید که هر بخشی از این نتایج این عملیات همچون انهدام نیروی دریایی عراق، محاصره دریایی عراق، نشان دادن سیادت ایران بر دریای خلیج فارس و ... می تواند یک کتاب باشد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با اشاره به اسکورت کشتی‌های تجاری یا کاروان‌ها در دوران جنگ تحمیلی توسط نیروی دریایی ارتش، عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس 10 هزار کشتی تجاری اسکورت شده و به بندر خارک و امام(ره) رسیدند و واردات و صادرات در آن دوران ادامه داشت و اگر این اسکورت‌ها انجام نمی‌شد، کشورمان با قحطی مواجه می‌شد. همچنین حماسه 34 روز مقاومت خرمشهر و بسیاری از عملیات های دیگر در افتخارات ارتش ایران ثبت شده است.
وی اظهار داشت: اغلب عملیات‌های نیروی دریایی برای مردم بازگو نشده است. در واقع اصحاب رسانه، دوربین‌های مستند نگاران، نویسندگان و حتی مردم عادی در عملیات‌هایی مانند عملیات مروارید حضور نداشته‌اند و در مجموع کسانی به غیر از کارکنان و رزمندگان نیروی دریایی ارتش حضور نداشتند که بتوانند این وقایع را برای مردم منعکس کنند. البته بسیاری از وقایع نیز به علت طبقه بندی داشتن اسناد در آن مقطع مخفی و غیر قابل بازگو بودند.
دریادار سیاری با تاکید بر این که اسناد نیروی دریایی ارتش نشان می‌دهد چه افتخاراتی داشته است، اظهار کرد: سخنان امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره نیروی دریایی ارتش نیز به نوعی سند افتخار است. اما در طول این سال‌ها کمترین فیلم‌ها، سریال‌ها، کتاب‌ها و رمان‌ها درباره نیروی دریایی ساخته شده است. البته در حوزه سینما فیلمنامه های بسیاری برای تولید وجود دارد، اما به دلیل هزینه بالای ساخت فیلم در محیط دریا، اغلب کارگردانان و تهیه کنندگان از تولید چنین آثاری صرف نظر کرده‌اند.
وی همچنین با اشاره به در دست تولید بودن 30 جلد کتاب تاریخ دفاع مقدس از نگاه نیروی دریایی ارتش، اظهار داشت: هدف از نگارش مستندات و خاطرات رزمندگان نیروی دریایی ارتش از دوران دفاع مقدس این است که نخست مردم بدانند در حوزه دریا در دوران جنگ چه وقایعی رخ داده و همچنین کسانی که در نیروی دریایی خدمت می‌کنند و یا می‌خواهند خدمت کنند بدانند برای شهدا، جانبازان و ایثارگران نیروی دریایی چه اتفاقاتی رخ داده است و بدانند این راه پر افتخار را چگونه باید ادامه دهند.
سیاری با اشاره به انتشار و رونمایی کتاب‌های «اطلس عملیات‌های ماندگار» و «راز مروارید» گفت: ارزش و جایگاه کاری که در حوزه کتاب های نیروی دریایی  ارتش انجام شده بسیار بالا است. این کتاب ها گنجینه بی نظیری است که در اختیار اهل فن قرار می‌گیرد.
 محسن مومنی‌شریف رئیس حوزه هنری نیز در آغاز مراسم رونمایی از این آثار، ضمن ابراز خرسندی از انتشار دو اثر مکتوب و سرود تازه با موضوع نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: خوشحالیم به قول‌هایی که طی چند سال اخیر داده ایم پایبند بودیم. البته حوزه هنری با همکاری نیروی دریایی ارتش موفق شده تا این آثار را منتشر کند و امیدوارم در ادامه نیز، پروژه‌های ادبی مرتبط با نیروی دریایی را با موفقیت به سرانجام برسانیم.
مرتضی سرهنگی مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری با اعلام این خبر که 12 کتاب از نیروی دریایی ارتش در دست آماده‌سازی است، عنوان کرد: نوشتن بعد از جنگ در دنیا یک سنت است. بعد از آن که سربازها به خانه هایشان می‌روند و تانک‌ها و توپ‌ها با لوله‌های سرد بازمی گردند، افرادی که جنگ را تجربه کرده‌اند قلم و کاغذ بر می‌دارند و می‌نویسند که بر آنها چه گذشته است

فرمانده نیروی زمینی: تهدیدهای کویر را به فرصت تبدیل کرده‌ایم

1395/9/29 دوشنبه

فرمانده نیروی زمینی ارتش از استقرار تعدادی از یکان های این نیرو در کویر خبر داد و گفت: اگر دشمن بخواهد از شرق و جنوب شرق کشور و شمال سواحل مکران تهدیدی علیه ما ایجاد کند، با آمایش سرزمینی در این مناطق، شرایط را بر دشمن تحمیل می‌کنیم و او را از پای در می‌آوریم.
امیر سرتیپ کیومرث حیدری، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در آیین رونمایی از طرح ملی آمایش دفاعی - امنیتی کویر و بیابان با رویکرد استقرار جمعیت اظهار داشت: کویر از نگاهی هم تهدید و هم فرصت است. در واقع برای کسانی که نتوانند از موهبت کویر استفاده کنند، یک تهدید محسوب می‌شود و شاید هم این تهدید بالقوه باشد که البته امکان تبدیل به فعل شدن را هم دارد.
 وی افزود: نیروی زمینی ارتش نگاهی همراه با فرصت  به کویر دارد و برای اینکه در جنگ احتمالی آینده صحنه نبرد را بتوانیم به دشمن تحمیل کنیم، با یک آمایش سرزمینی مناسب به تهدیدات پاسخ خواهیم داد و در پایداری امنیت نقش خواهیم داشت.
 امیر سرتیپ حیدری گفت: ما از کویر نمی‌ترسیم و کویر برای ما تهدید نیست زیرا توانسته ایم به این قدرت و اقتدار برسیم که اگر دشمن بخواهد از شرق و جنوب شرق کشور و شمال سواحل مکران تهدیدی را علیه ما ایجاد کند با آمایش سرزمینی در این مناطق، شرایط را بر دشمن تحمیل کرده و آنها را از پای در می‌آوریم.
 فرمانده نزاجا خاطرنشان کرد: در این آمایش جدید پنج یکان را در منطقه استقرار می‌دهیم که البته این کار بعد از ارائه آموزش‌های لازم و فراهم شدن ملزومات آن میسر ‌شده لذا اگر زمانی کویر برای کشور تهدید محسوب می‌شد، امروز برای نیروی زمینی ارتش کویر به یک فرصت تبدیل شده است.
 

منشاء اصلی قرآن هراسی در جهان، سیاست های استعمارگرانه است

1395/9/28 یکشنبه

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تلاش دشمنان برای گسترش قرآن هراسی در جهان، گفت: نشان دادن چهره نورانی قرآن مجید بعنوان یک چهره خشن و تروریست پرور، ریشه در سیاست های استعمارگران دارد.
امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان در آیین پایانی مرحله ستادی سی و ششمین دوره مسابقه های قرآنی ارتش در سالن اجتماعات هتل صفای قم، اظهار کرد: استعمار در این راه سرمایه گذاری های عظیمی انجام داده و این حرکت را از یک قرن پیش آغاز کرده اما علی رغم تمام تلاش های آنها تقدس و عظمت فعالیت در ساحت قرآن صدها بلکه هزاران بار بیشتر شده است.
وی با بیان اینکه به اعتراف دشمنان، قرآن نه یک کتاب دینی بلکه کتاب اخلاق و سیاست است، افزود: دشمن از مدت ها قبل این واقعیت را به خوبی فهمیده که اگر بخواهد بر مسلمانان سلطه و تسلط پیدا کند، باید کاری کند که مردم قرآن نخوانند و اگر هم می خوانند چیزی از آن متوجه نشوند و این سیاست تعریف شده، در قالب طرح اسلام هراسی استکبار دنبال می شود.
امیر سرتیپ پوردستان با اشاره به برنامه های تبلیغاتی و مخرب استکبار برای ارائه چهره ای بسیار زشت و مروج جنایت و خشونت از قرآن از طریق ساخت و تولید فیلم های سینمایی، که اسلام را آیینی خشونت طلب و دشمن آزادی می داند، افزود: دشمن همواره با این قبیل اقدام ها درصدد بوده تا افکار عمومی جهان را از توجه به پیام های اخلاقی و انسان ساز قرآن منحرف کند و در عوض تصویری غیر واقعی را از قرآن به مردم ارائه دهد.
وی با تاکید بر اینکه دشمن از این همه توطئه و سیاه نمایی علیه قرآن، راه به جایی نمی برد افزود: به طور حتم وقتی دشمن با قوت و قدرت و همه امکانات و ظرفیت های خود با این کتاب الهی مقابله می کند، دادن بهای بیشتر به قرآن و تمرکز فعالیت های فرهنگی روی محفل های قرآنی یک وظیفه همگانی است.
امیر پوردستان گفت: امروز خداوند را شاکر هستیم که به برکت انقلاب اسلامی و انفاس قدسی حضرت امام(ره) و جانشین بر حق او رهبر معظم انقلاب(مد ظله العالی) مُبلغان قرآنی زیادی در کشور تربیت شده و این کلام نورانی وحی را تا قلب آفریقا و اروپا ترویج می کنند.
وی با تقدیر از دست اندرکاران برگزاری جشنواره های قرآنی در ارتش گفت: به برکت این جلسه ها و کانون های قرآنی است که رهبر معظم انقلاب ارتش را یک ارتش متدین و قرآنی خطاب می فرمایند.
جانشین فرمانده کل ارتش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه هدف اصلی داعش و همه گروه های تکفیری و سلفی ایجاد اختلاف بین مسلمانان یعنی شیعه و سنی است، افزود: استکبار جهانی تصور می کرد با شکل دادن گروه داعش جبهه ای برای رویارویی مسلمانان با یکدیگر تشکیل می شود.
پوردستان یادآور شد: عمق و ژرفای دید رهبر فرزانه انقلاب باعث شده ایران اسلامی با قوت، قدرت و استحکام از گردنه های خطرناک و صعب العبور عبور کند.

حجت الاسلام صدیقی: اخلاق نیکو معجزه بزرگ پیامبر اکرم(ص) بود

1395/9/25 پنجشنبه

به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) صبح امروز، مراسم مولودی خوانی و سخنرانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد.
حجت الاسلام صدیقی در این مراسم ضمن تبریک این ایام به مدافعان همیشه بیدار آسمان کشور، به ترسیم سیما و سیره پیامبر اسلام(ص) بر اساس آیات قرآن و روایت پرداخت و اظهار داشت: پیامبر (ص) در تمام شئون زندگی الگوی مسلمانان جهان است و ما باید با مراجعه به قرآن و روایات به مطالعه سیره نورانی ایشان بپردازیم. وی همچنین: صعه صدر، شرح صدر، اخلاق نیکو و مدارا با امت را از صفات برجسته پیامبر نام برد و گفت: بیش از چهار هزار معجزه از پیامبر در تاریخ ثبت شده ولی در میان آنها قرآن با عبارت «انک علی خلق عظیم»  اخلاق نیکو را معجزه بزرگ پیامبر عنوان نموده است.
این استاد اخلاق، بی اخلاقی ها را عامل فروپاشی و انحطاط جوامع دانست و گفت: علت اصلی مشکلات امروز جامعه بی اخلاقی و کم توجهی به رعایت اخلاق اسلامی است. وی در بر بخش دیگری از سخنانش پرهیز از دروغ، امانت داری، خوش اخلاقی، مراقبت از چشم، پاک دست بودن و پاکدامن بودن را شش عاملی عنوان کرد که پیامبر(ص) ضمانت نموده اند که رعایت آنها عامل ورود بهشت است.

با حضور امیر سرتیپ پوردستان؛ دومین دوره دانش‌آموختگی مشترک دانش‌پژوهان ارتش برگزار شد

1395/9/24 چهارشنبه

صبح امروز و طی مراسمی که در مرکز آموزش درجه‌داری جواد‌الائمه (ع) نزاجا برگزار شد، دانش‌پژوهان نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از طی دو ماه آموزش مقدماتی فارغ‌التحصیل شدند.
به گزارش روابط‌ عمومی ارتش‌ جمهوری اسلامی ایران، در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ پوردستان، جانشین فرمانده کل ارتش‌ جمهوری اسلامی ایران و جمعی از فرماندهان و مسئولان عالی‌رتبه ارتش برگزار شد، پس از ارائه گزارش تحصیلی دوره دوماهه آموزشی درجه‌داران ارتش توسط فرمانده مرکز آموزش جواد‌الائمه (ع) و اخذ سردوشی توسط نمایندگان دانش‌پژوه؛ امیر سرتیپ پوردستان طی سخنانی ضمن تبریک حلول ماه ربیع گفت: یکی از واژگانی که در تمامی فرهنگ‌ها دارای قداست خاصی می‌باشد واژه سرباز است و در فرهنگ اسلامی ما نیز همین قداست وجود دارد به نحوی که ائمه ما بارها به آن اشاره کرده‌اند.
وی در ادامه گفت: سربازی که با نام و یاد خدا در هر میدان ایثارگری حاضر شود قطعا پیروز است. چرا که سربازان انسان‌های مخلصی هستند که سینه خود را در مقابل دشمن سپر می‌کنند تا ملت در آسایش و امنیت باشند و امروز که شما جوانان عزیز این افتخار را پیدا کرده‌اید جزو مدافعان کشور و مردم قرار بگیرید باید بدانید رسالت و ماموریت سنگینی بر عهده شما گذاشته شده‌است که بایستی قدر آن را بدانید و به درستی انجام دهید.
جانشین فرمانده کل ارتش افزود: آموز‌ش‌های شما بستر مناسبی را برایتان فراهم کرده‌ تا با شایستگی وارد عرصه عمل بشوید، اما شما باید هر روز مهارت‌های علمی، فکری و عقیدتی خود را افزایش دهید تا بتوانید از عهده ماموریت خطیرتان برآیید.
امیر پوردستان با بیان اینکه امروز ما با شکل‌های جدیدی از تهدید رو به رو هستیم افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران بعنوان بازوان نظام وظیفه دارند ظرفیت‌های کامل دفاعی را در خود ایجاد نمایند و بحمدالله ارتش جمهوری اسلامی ایران برای پاسخگویی به تهدیدهای موجود این ظرفیت‌ها را در خود ایجاد کرده و تمامی تهدید‌ها در زمین، هوا و دریا را رصد نموده و متناسب با آنها توانمندی‌های دفاعی و در صورت نیاز تهاجمی خود را افزایش می‌دهد.
وی در ادامه افزود: توانمندی‌های ما متکی بر تجهیزات بومی است و هر چه‌قدر حلقه تحریم‌ها تنگ‌تر شود، همان‌گونه که خواست مقام معظم رهبری و فرماندهی معزز کل قوا می‌باشد جوانان ما با جوشش از درون عمده نیازمندی‌ها و تجهیزات دفاعی کشور را تامین می‌نمایند. تاکتیک‌های ما نیز بومی است که نمونه آن در رزمایش‌های مختلف زمینی، هوایی، دریایی و پدافندی به منصه ظهور رسیده‌است.
امیر سرتیپ پوردستان در پایان خطاب به دانش‌پژوهان حاضر در میدان گفت: امروز که شما جوانان به صف ارتشیان مقتدر پیوسته‌اید بدانید که پرچم‌داری و امانت‌داری گذشتگان کار سختی است و شما باید نهایت تلاش خود را در این زمینه به کار برده و گوش به فرمان فرماندهی معظم کل قوا با بصیرت و صبر در مسیر حق گام بردارید و عزم خود را در جهت انجام وظیفه مستحکم بنماید.
شایان ذکر است در این مراسم از خانواده معظم شهدا و تعدادی از جانبازان و ایثارگران ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیر بعمل آمد.