#دکتر_هلاکویی -#لمس_کردن و تماس با #بدن_کودک

آغوش مادر و بقیه نزدیکان و یا نوازش بدن کودک، عامل بسیار مهمی در سلامت فیزیکی و روانی اوست. تا جایی که سبب افزایش وزن مناسب کودک، احساس استقلال و آزادی او دربزرگسالی و پرانرژی بودن و شاد بودن و پرتحرکی می‌شود.

 ⭕️جهت بوسیدن کودک نیز باید گفته شود بهتر آن است که لب کودک بوسیده نشود. اطراف دهان و گونه او بیشتر از سایر قسمت‌ها حساس است. کف دست او و کف پای او حساس است و حدود 2 ماهگی قادر به باز و بسته کردن دست خود است و حتی دیدن این باز و بسته کردن دست خود سبب لذت او می‌گردد.

آنقدر بغلش نکن ، بچه بغلی میشه ها

شاید این جمله را از زبان مادربزرگها شنیده باشید. معمولا مسن ترها عقیده دارند در آغوش گرفتن زیاد نوزاد موجب لوس شدن او یا به اصطلاح عام موجب بغلی شدنش می شود. اما صاحبنظران حوزه پرورش کودکان امروزه چندان با این نظر موافق نیستند.

#اعتماد_به_نفس_کودک


#دکتر_هلاکویی

حضرت آیت الله بهجت:
(زهد)
آن است که مالک نفس خودت باشی،و در هر فعل و ترک،مراقب اذن خدای متعال باشی.
(به سوی محبوب،ص۷۳)
یت‌الله بهجت ره:
چه اشکالی دارد که تعجیل فرج آن حضرت را با عافیت بخواهیم؛ یعنی اینکه بخواهیم بیش از این بلاها که تا به حال بر سر مؤمنین آمده، بلای دیگری نبینند؟!
از ایت الله بهجت(ره),پرسیدند:
آیا آدم گناهڪار هم مےتواند امام زمانش را ببیند؟ جواب دادند : شمر هم امام زمانش را دید! اما نشناخٺ...
اللهم عرفنی حجتڪ

ایت‌الله نصرالله شاه‌آبادی می گوید:

 مرحوم پدرم می‌فرمودند : مگر در ماه رمضان آدم شب هم می‌خوابد ! شب است که انسان را به روز روشن می‌رساند، اگر تاریکی شب را با توجه بگذرانیم ما را به صبح روشن می‌رساند، لذا مرحوم والد خیلی اهتمام به این مسئله داشتند هر چند در این اوآخر به خاطر بیماری و ضعف قادر به امساک و روزه نبودند، ولی باز هم به بیداری و احیا شب اهتمام داشتند و اصرار می‌ورزیدند،‌ مساجد باید در شب‌های ماه رمضان پر باشد.

 ایشان علاوه بر دستورات عامه بر ذکر « لا اله الا الله » خیلی تاکید داشتند در سحرها به خصوص ماه رمضان به خواندن آیات آخر سوره حشر و خواندن آیت الکرسی تاکید فراوانی داشتند خلاصه بر اموری که دال بر وحدانیت حق داشت اصرار داشتند.