سخنگوی ارتش مطرح کرد: تشکر ارتش از پوشش مطلوب رسانه ای رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت

1395/7/29 پنجشنبه

به دنبال پایان یافتن رزمایش سه روزه " اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت " نیروی هوایی؛ امیر سرتیپ دوم ستاد شاهین تقی خانی، سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران از رسانه های کشور اعم از رسانه ملی، خبرگزاری ها و مطبوعات بدلیل پوشش مطلوب و اثربخش این رزمایش تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش روابط عمومی ارتش، تقی خانی ضمن اظهار خدا قوت به رسانه های جمعی که توانمندی های سربازان غیور کشور در نیروی هوایی را به خوبی منعکس کردند، گفت: بدون شک ارائه و نمایش توانمندی های فرزندان غیور ملت در ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش های گوناگون مرهون احساس وظیفه و تلاش های موثر اصحاب رسانه می باشد که برخی با حضور خود در مناطق عملیاتی رزمایش و بعضی نیز از کیلومتر ها دورتر با احساس وظیفه دینی و ملی، توانمندی های دلاور مردان ارتش را منعکس کرده و نقش بسیار مهمی در نمایش گوشه هایی از قدرت دفاعی و بازدارندگی ارتش جمهوری اسلامی ایران با پیام صلح و دوستی به کشورهای دوست و مسلمان ایفا کردند.

سخنگوی ارتش افزود: پرواز دهها فروند انواع جنگنده و بمب افکن طی صدها سورتی پرواز و انجام موفق و طبق برنامه تمامی طرح های عملیاتی توسط فرماندهان مجرب با تکیه بر جوانان و استفاده از انواع مهمات و  آمادگی خلبانان و کارکنان فنی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ با همراهی مطلوب رسانه ها و اطلاع رسانی موثر آنها به اطلاع مردم غیور ایران اسلامی رسیده است. 

سرتیپ دوم تقی خانی ارتقای روحیه ملت شریف ایران و اعتماد و اطمینان مردم عزیز میهن اسلامی به توانمندی های تیز پروازان نیروی هوایی که بخشی از آن در رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت به نمایش در آمد را از دیگر دستاوردهای اثرگذار و موفقیت آمیز تلاش تیم رسانه ای متشکل از خبرنگاران، تصویر برداران و عکاسان در صدا و سیمای جمهوری اسلامی و خبرگزاری ها و مطبوعات و همراهی و همدلی فرماندهان و مسئولان رزمایش و سامانه های حفاظتی و عقیدتی سیاسی دانست و افزود: از دیگر ثمرات این تلاش مقدس، ارتقای روحیه آحاد دلاورمردان ارتش حزب الله و ولایتمدار بویژه فدائیان حریم ولایت در نیروی هوایی در جهت اجرای بهینه مأموریت های محوله در صیانت از استقلال، تمامیت ارضی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بوده است.     

 

جنگنده های سوخو٢٤ و اف٤ با موشک های نقطه زن و ارتقا یافته اهداف را منهدم کردند

1395/7/28 چهارشنبه

لحظاتی قبل و در جریان ششمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، جنگنده های سوخو٢٤ و اف٤ این نیرو با موشک های نقطه زن و ارتقا یافته اهداف را منهدم کردند.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در آخرین روز از رزمایش فدائیان حریم ولایت٦ نیروی هوایی ارتش، پس از ماموریت رهگیری هوایی، جنگنده های اف٥، میگ٢٩ و صاعقه علیه اهداف تعیین شده اقدام به تیراندازی هوا به زمین کردند که با موفقیت همراه بود.

همچنین جنگنده بمب افکن های راهبردی سوخو٢٤ اهداف مورد نظر را با موشک های بهینه سازی شده و نقطه زن Kh-29 و Kh-25 منهدم کردند.

از سوی دیگر جنکنده های بمب افکن فانتوم نیز با شلیک موشکهای ارتقا یافته ماوریک راکتهای نوشمند نقطه زن اهداف زمینی را مورد اصابت قرار دادند.

 

عملیات موفق جنگ الکترونیک / تمرین رزم هوایی جنگنده‌های اف 14 و میگ 29

1395/7/27 سه شنبه

در روز دومین همایش فدائیان حریم ولایت عملیات اختلال امواج راداری با موفقیت انجام شد.

به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از رزمایش فدائیان حریم ولایت 6 نیروی هوایی ارتش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی نهاجا با استفاده از بسترهای امن شبکه‌های بی‌سیم و باسیم انواع سامانه‌های تسهیلات پروازی و انواع سامانه‌های تاکتیکی، ماموریت‌های ابلاغ شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود روزخوش سخنگوی رزمایش همچنین اعلام کرد: در این مرحله با استفاده از هواپیمای جنگ الکترونیک فانتوم، عملیات اختلال امواج راداری نیروهای دشمن فرضی با موفقیت انجام شد.

سخنگوی رزمایش در ادامه گفت: همچنین جنگنده اف 14 به اجرای ماموریت دشت هوایی مسلح و انجام ماموریت تاپ کاور پرداخت.

وی تصریح کرد: همچنین جنگنده‌های اف 14 و میگ 29 با انجام عملیات رزم هوایی شرایط درگیری در صحنه واقعه نبرد را با موفقیت تمرین کردند.

 

امیر برخور در جمع خبرنگاران: کل کشور در رزمایش فدائیان حریم ولایت 6 تحت پوشش هوایی قرار می گیرد

1395/7/26 دوشنبه

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش گفت:با توجه به اینکه این یک رزمایش هوایی است تمام کشور در پوشش این رزمایش قرار می‌گیرد و اولین اقدام عملیات شناسایی منطقه توسط هواپیماهای شناسایی،‌پهپادهای ارتش صورت گرفته است.

امیر سرتیپ خلبان خلبان علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش صبح امروز در حاشیه آغاز رزمایش فدائیان حریم ولایت 6 نیروی هوایی ارتش در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این رزمایش، استفاده از تاکتیک‌های روز و تکنیک‌های ابداعی 18 هدف را دنبال می‌کنیم که این اهداف با توجه به تهدیدات پیرامون تعیین شده است.

وی تاکید کرد: عملیات‌های این رزمایش توسط هیأت‌هایی که از ستادهای بالاتر به منطقه رزمایش آمده‌اند ارزیابی خواهد شد.

برخور ادامه داد:با توجه به اینکه این یک رزمایش هوایی است تمام کشور در پوشش این رزمایش قرار می‌گیرد و اولین اقدامی عملیات شناسایی منطقه توسط هواپیماهای شناسایی،‌ پهپادهای ارتش صورت گرفته است

نقش عقیدتی سیاسی در شکل گیری و اعتلای معنویت در ارتش بی بدیل است

1395/7/26 دوشنبه

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش ضمن تبریک ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی گفت: امروز نهاد عقیدتی سیاسی با تدبیر خردمندانه حضرت امام (ره) و هدایت ها و رهنمودهای مقام معظم رهبری اثرات مثبتی را از خود برجای گذاشته است.

به گزارش روابط عمومی ارتش، وی که در جمع دانشجویان دوره عالی رسته ای مرکز آموزش سازمان عقیدتی سیاسی ارتش سخن می گفت با بیان اینکه امروز به برکت عقیدتی سیاسی  و فعالیت های فرهنگی، ارتش جمهوری اسلامی ایران یک ارتش مکتبی در بین ارتش های اسلامی است، بیان داشت: نقش عقیدتی سیاسی در شکل گیری و اعتلای معنویت در ارتش بی بدیل است .

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه اظهار داشت: عملکرد عقیدتی سیاسی دارای اوراق زرین بسیاری در زمینه فعالیت های فرهنگی و معنوی است که انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده بخشی از آن می باشد.

نماینده ولی فقیه در ارتش همچنین به اسلامی بودن، ولایی بودن و مردمی بودن که از تأکیدات مقام معظم رهبری در شورای عالی انقلاب فرهنگی بود اشاره کرد و گفت: از ابتدای تشکیل این نهاد، این سه اصل مورد توجه قرار گرفت و در قانون اساسی نیز بعنوان خصایص اصلی عقیدتی سیاسی به شمار رفت.

آل هاشم در ادامه سخنانش به روند مثبت و رو به جلو سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اشاره کرد و افزود: از بدو تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش این سازمان با جذب نیروهای ارزشی و فرهنگی موفقیت های زیادی را بدست آورده است.

وی همچنین به تدبیر حکیمانه حضرت امام خمینی(ره) و فرمان ایشان در جهت تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اشاره کرد و گفت: حال که 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی می گذرد و اثرات فرهنگی و معنوی تشکیل این سازمان به خوبی مشهود گشته پی به تدبیر و دور اندیشی حکیمانه بنیانگذار انقلاب اسلامی می بریم به نحوی که می توان گفت تشکیل سازمان عقیدتی سیاسی ارتش باعث تعالی معنوی و فرهنگی ارتش جمهوری اسلامی ایران شده است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش افزود: زدودن فرهنگ رژیم گذشته که در ارتش پیش از انقلاب حاکم بود کار و وظیفه سنگینی بود که بر عهده نهاد عقیدتی سیاسی گذاشته شد و این سازمان توانست با همت نیروهای پرتلاش و جهادگر خود در مدت بسیار کوتاهی ارتش را از فرهنگ غربی حاکم بر آن رهانیده و به جایگاه مطلوب خودش برساند.

حجت الاسلام آل هاشم در ادامه سخنانش به نقش روحانیون و نظامیان عقیدتی سیاسی ارتش در دوران دفاع مقدس پرداخت و گفت: روحانیون و نظامیان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با حضور مستمر در میادین نبرد جنگ تحمیلی علاوه بر شرکت مستقیم در خطوط مقدم جبهه ها، فرهنگ ایثار، شهادت و معنویت را بر جبهه های نبرد حاکم کرده و موجب تقویت روحیه نیروهای رزمنده می شدند.

وی همچنین به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه جوانان اشاره کرد و گفت: نهادهایی مانند سازمان عقیدتی سیاسی ارتش نقش بسیار مهمی در جلوگیری از آسیب وارد کردن دشمنان به جوانان ما از طریق فرهنگی و جنگ نرم دارند که البته در این زمینه هر چه کار و تلاش شود باز هم نیاز به فعالیت بیشتر وجود دارد همانگونه که مقام معظم رهبری از ما کار 10 برابری را خواسته اند و ما باید با تلاش بیشتر به این خواسته معظم له جامه عمل بپوشانیم.

  رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش اهمیت بیش از بیش به جوانان و سعی و تلاش در جهت تربیت ایرانی اسلامی آنها را از مهم ترین وظایف روحانیون و دیگر کارکنان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش دانست و گفت: همه ما باید در جهت تحقق تدابیر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) در این زمینه تمام سعی و تلاش خودرا بکار بگیریم.