رزمایش مشترک آبخاکی روی نقشه دانشجویان دافوس ارتش پایان یافت

مرحله نهایی رزمایش مشترک آبخاکی روی نقشه دانشجویان دوره های ۱۱ و۲۷ دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس آجا) امروز چهارشنبه با دستیابی به تمامی اهداف از پیش تعیین شده آن پایان یافت.

 امیر حسین ولی وند زمانی در جلسه مرحله نهایی این رزمایش ۵ روزه با تشریح اهداف برگزاری آن گفت: توانایی طرح ریزی و اجرای یک رزمایش مشترک، افزایش قدرت تجزیه و تحلیل و مدل سازی تفکرات، ایجاد وحدت در تفکرات عملیاتی، افزایش مهارت در اجرای اعمال فرماندهی و ستاد، افزایش قدرت و مهارت تصمیم گیری و تصمیم سازی در قالب فعالیت های مشترک و مهارت و ایجاد قابلیت های منحصر به فرد در نحوه هدایت عملیات آبخاکی از مهمترین اهداف برگزاری این رزمایش بود.
وی در ادامه تصریح کرد، برابر نظر هیات داوران و کارشناسان نظامی حاضر در این رزمایش این مهم به خوبی تحقق یافته است. 

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس آجا) خاطرنشان کرد: در مرحله نهایی برگزاری این رزمایش پس از شور دوم ستادی و تصویب طرح های ارائه شده و تبدیل آنها به دستور، تمامی طرح های عملیاتی برای اجرای ماموریت به نیروهای پیاده شونده و نیروهای رزمی ابلاغ شد که نیروهای عمل کننده در قالب دو گروه پیاده شونده و رزمی عملیات خود را با موفقیت به پایان رساندند.

این رزمایش با تشکیل ۱۸ گروه آموزشی دانشجویان و با نظارت استادان برجسته دافوس آجا از صبح روز شنبه ۲۳ اردیبهشت ۹۶ به مدت ۵ روز در محل این دانشگاه آغاز شده بود که در پایان مرحله نهایی آن جلسه پرسش و پاسخ در خصوص مراحل رزمایش در سالن شهید ولی الله فلاحی دافوس با حضور فرمانده این دانشگاه، هیات داوران و دانشجویان برگزار شد.

رزمایش مشترک آبخاکی یکی از تمرینات مهم تاکتیکی است که اجرای آن زمینه های هماهنگی بین نیروهای شرکت کننده را مهیا می سازد و با توجه به ماهیت آن که از پیچیدگی منحصر به فرد برخوردار است، موجب افزایش مهارت طرح ریزی و اجرای مشترک نیروهای درگیر می شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.