آغاز آموزش عملی محور شناسی دانشجویان دافوس ارتش


ناخدایکم عرشه ستاد غلامرضا طحانی عصر پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار دفاعی ایرنا، افزود: این آموزش عملی محور شناسی برای دانشجویان دوره های ۲۷ و۱۱حرفه ای کارشناسی ارشد مدیریت دفاعی دافوس آجا از صبح امروز (پنج شنبه) آغاز شده و نخستین گروه از دانشجویان دافوس به این مأموریت اعزام شده اند.
وی توضیح داد: آموزش یادشده در مناطقی که پادگان های ارتش در آنجا استقرار نداشته نیز مورد توجه قرار گرفته و حتی المقدور از امکانات سایر نیروهای مسلح و سازمان های کشوری نیز بازدید خواهد شد.
رئیس ستاد دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا، اضافه کرد: هدف از انجام این آموزش ارتقای سطح اطلاعات دانشجویان دافوس آجا از جغرافیای نظامی استان های مورد مطالعه و کشورهای همجوار و تجزیه و تحلیل مناطق مورد نظر در جنبه های نظامی اجتماعی سیاسی اقتصادی و نظایر آن است.
ناخدایکم طحانی ادامه داد: همچنین بررسی قابلیت های خاص این مناطق جهت کاربرد در جنگ ناهمتراز، کلاسیک و نیابتی و کسب اطلاعات از سوی دانشجویان در خصوص مقدورات و محدودیتهای محیط داخلی کشور جمهوری اسلامی ایران و کشورهای همسایه و در نهایت بسط و گسترش آگاهی های دانشجویان از دیگر دیدگاه های مسئولین کشوری برای برگزاری این آموزش علمی محورشناسی برای دانشجویان دافوس عنوان شده است.
دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش (دافوس)، آموزش پرسنل منتخب ارتش به منظور مسئولیت پذیری در رده های میانی تیپ به بالا، یگان های همتراز آجا و سایر نیروهای مسلح (مقطع کارشناسی ارشد و کارشناس ارشد حرفه ای) در رشته های مدیریت دفاعی با چهار گرایش عملیاتی، شامل زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی و چهار گرایش پشتیبانی خدمات رزمی شامل اداری، پرسنلی، مالی، آماد و پشیتبانی، آموزش، جنگال و علوم سایبری انجام می دهد.
سامانه فرماندهی، معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی، معاونت پژوهشی و تولید علم، پژوهشکده دفاع مقدس، مدیریت فصلنامه و مدیریت فاوا و ستاد و یگان پشتیبانی، از ساختارهای درون سازمانی این دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش هستند.
دافوس آجا در راستای ارتقاء سطح آموزش های علمی، عملی، میدانی و تقویت مبانی عقیدتی و سیاسی افسران ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ستاد کل نیروهای مسلح، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، نیروی انتظامی و منتخبین نیروهای مسلح کشورهای دوست و همپیمان در رسته ها و تخصص های نظامی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی با استفاده از اساتید مجرب، فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس اقدامات موثری انجام می دهد.
مهمترین بخش آموزش دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس) این است که تهدیدات منطقه ای و فرامنطقه ای نیز در این دانشگاه رصد می شود و تمامی سرفصل های آموزشی، موضوعات پژوهشی، تدوین کتب درسی و آموزشی بر مبنای تهدیدات تنظیم می شود و دانشجویان و دانش پژوهان، ضمن شناخت آگاهانه از شرایط ، راهکارهای مقابله با آنها را می آموزند و با فراگیری آموزش های نوین به روز، با پیشرفت های نظامی، علمی و صنعتی ایران و جهان و همچنین عوامل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در تامین امنیت، آشنا شده و پس از دانش آموختگی موفق به اخذ دانشنامه کارشناسی ارشد مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می شوند.
فارغ التحصیلان این دانشگاه با کسب مهارت های مختلف علوم دفاعی، صاحبنظر در زمینه مسایل فرماندهی، اطلاعات، اداری، آماد و پشتیبانی می شوند تا جایی که پس از طی دوره، توان ایفای نقشی موثر در مشاغل فرماندهی و ستادی در رده های بالای نیروهای مسلح را با درک مناسب از محیط جنگ های آینده در شرایط ناهمتراز بدست می آورند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.