رسانه نقش مهمی در تولید و کنترل جنگ ها دارد

معاون پژوهش دافوس آجا تاکید کرد: رسانه نقش بسیار تعیین کننده ای در تولید و کنترل جنگ ها دارد و در رویداد های منطقه مانند سوریه، عراق و اوکراین شاهد تاثیرگذاری رسانه ها در عرصه میدانی هستیم.
به گزارش خبرگزاری مهر ، امیر حمید کریمی معاون پژوهش و تولید علم دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش، در حاشیه بازدید دانشجویان این دانشگاه از خبرگزاری مهر در گفتگو با خبرنگار مهر ، دافوس را مرجع تولید علم در ارتش جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: کار اصلی این دانشگاه تربیت افسران ستاد برای طرح ریزی عملیات ها به ویژه عملیات مشترک است که در دوران دفاع مقدس به ویژه در طراحی عملیات های بزرگ مانند ثامن الائمه، طریق القدس و بیت المقدس اساتید این دانشگاه نقش تعیین کننده ای را بر عهده داشتند.
وی با اشاره به قدمت ۸۰ ساله دافوس، ادامه داد: اولین دوره پس از انقلاب که متشکل از فرماندهان عالی ارتش و سپاه بودند در سال ۱۳۶۱ وارد این دانشگاه شدند که افتتاح این دوره هم به دست حضرت آیت الله خامنه ای بود.
 

معاون پژوهش دافوس با اشاره به نقش مهم و تعیین کننده رسانه در دنیا اظهار داشت: یکی از مواد درسی بسیار مهم در دانشگاه های جنگ سراسر دنیا مدیریت رسانه و اخبار «Media Handling» است که در دانشکده فرماندهی و ستاد ارتش نیز این موضوع ذیل عملیات روانی تدریس می شود.

وی افزود: رسانه ها در اجرای عملیات روانی که بخش مهمی از آن با انتشار و کنترل اخبار همراه است، نقش تعیین کننده ای در تولید و کنترل جنگ ها دارند، به طوری که در رویداد های منطقه ای مانند سوریه، عراق و اوکراین شاهد تاثیرگزاری آنها هستیم.

کریمی با بیان اینکه فارغ التحصیلان دافوس فرماندهان رده های میانی ارتش جمهوری اسلامی در اقصی نقاط کشور خواهند بود، تصریح کرد: شناخت فرآیند تولید خبر، هدف گذاری و اثرگذاری آن برای فرماندهان در عملیات روانی تحکیمی که در بین نیروهای خودی اجرا می شود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی در پایان گفت: مهمترین کاری که رسانه ها خصوصا خبرگزاری ها می توانند در همراهی با نیروهای مسلح انجام دهند، تحکیم عملیات روانی با پرداختن به توانمندی ها و افتخارات نیروهای مسلح به ویژه ارتش جمهوری اسلامی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.