هشدار رئیس سابق ام آی 6: اقدامات ترامپ، به جنگ آمریکا و کره‌شمالی منجر می‌شود

رئیس سابق سازمان جاسوسی انگلیس اعلام کرد اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا می‌تواند به جنگ واشنگتن و پیونگ یانگ منجر شود.

 به نقل از ایندیپندنت، "جان ساورز"، رئیس سابق سازمان اطلاعات مخفی انگلیس (ام آی 6) اعلام کرد: دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فاقد پیش زمینه و تجربه لازم برای سمت ریاست جمهوری است.

 

وی هشدار داد: اقدامات رئیس جمهور آمریکا می تواند به یک جنگ جدید با شبه جزیره کره منجر شود. دونالد ترامپ رئیس جمهوری نیست که مرا سرشار از اطمینان کند. تشدید تنشها با کره شمالی حتی تهدیدی بزرگتر از بحران سوریه برای صلح جهانی محسوب می شود. اگر به دنبال یک بحران جهانی هستید که ممکن است به درگیری میان قدرتهای بزرگ منجر شود، کره شمالی تهدید بزرگتری در مقایسه با سوریه است.

اقدام آمریکایی ها برای تقویت نیروهای خود در شبه جزیره کره، اعزام ناو جنگی و تظاهرات در فلوریدا علیه شی جین پینگ، رئیس جمهور چین این تفکر را تداعی می کند که کره شمالی یک تهدید است و آمریکا و چین باید با یکدیگر متحد شوند تا بتوانند راهکاری برای این موضوع بیابند. چینی ها بر این باورند که اگر این تنشها از راه صلح آمیز حل نشود، این احتمال وجود دارد که آمریکا از گزینه نظامی استفاده کند.

وی در گفتگو با رادیو بی بی سی گفت: من هرگز از طرفداران دونالد ترامپ نیستم. سه ماه نخست ریاست جمهوری دونالد ترامپ بسیار "پر هرج و مرج" بود؛ اما واکنش وی به حمله شیمیایی در سوریه بسیار مؤثر بود.

به دنبال افزایش نگرانی ها از پیشرفت برنامه تسلیحاتی کره شمالی، آمریکا یک ناو جنگی به نام "کارل وینسون" به شبه جزیره کره اعزام کرده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.