حجت الاسلام صدیقی: اخلاق نیکو معجزه بزرگ پیامبر اکرم(ص) بود

1395/9/25 پنجشنبه

به مناسبت هفته وحدت و میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) صبح امروز، مراسم مولودی خوانی و سخنرانی با حضور حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران در ستاد قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) برگزار شد.
حجت الاسلام صدیقی در این مراسم ضمن تبریک این ایام به مدافعان همیشه بیدار آسمان کشور، به ترسیم سیما و سیره پیامبر اسلام(ص) بر اساس آیات قرآن و روایت پرداخت و اظهار داشت: پیامبر (ص) در تمام شئون زندگی الگوی مسلمانان جهان است و ما باید با مراجعه به قرآن و روایات به مطالعه سیره نورانی ایشان بپردازیم. وی همچنین: صعه صدر، شرح صدر، اخلاق نیکو و مدارا با امت را از صفات برجسته پیامبر نام برد و گفت: بیش از چهار هزار معجزه از پیامبر در تاریخ ثبت شده ولی در میان آنها قرآن با عبارت «انک علی خلق عظیم»  اخلاق نیکو را معجزه بزرگ پیامبر عنوان نموده است.
این استاد اخلاق، بی اخلاقی ها را عامل فروپاشی و انحطاط جوامع دانست و گفت: علت اصلی مشکلات امروز جامعه بی اخلاقی و کم توجهی به رعایت اخلاق اسلامی است. وی در بر بخش دیگری از سخنانش پرهیز از دروغ، امانت داری، خوش اخلاقی، مراقبت از چشم، پاک دست بودن و پاکدامن بودن را شش عاملی عنوان کرد که پیامبر(ص) ضمانت نموده اند که رعایت آنها عامل ورود بهشت است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.