برگزاری مراسم ولادت امام علی(ع) در مجتمع اوج نهاجا

1395/2/3 جمعه

مراسم گرامیداشت سالروز ولادت امیرالمومنین امام علی(ع) با حضور فرماندهان، مسئولین وکارکنان مجتمع اوج نیروی هوایی ارتش در مسجد سیدالشهداء(ع) این یگان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی نهاجا، در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین سید محمد سیدیان معاون فرهنگی و روابط عمومی نیروی هوایی ارتش ضمن تبریک سالروز میلاد امام علی(ع) گفت: بنا بر فرمایش پیامبر اکرم(ص)،  سرآغاز نامه عمل مومن، محبت علی ین ابی طالب است و آن حضرت کمالات  زیادی نسبت به  دیگر انبیاء و امامان(ع) دارد.

وی افزود: امیرالمومنین (ع) تنها کسی است که در خانه خدا متولد شده و علاوه بر خودشان، همسر و دو فرزندش هم معصوم و امام بوده اند،  کسی که شهادتش نیز در خانه خدا، دربهترین حالت بندگی و در بهترین شب سال اتفاق افتاد.

معاون فرهنگی و روابط عمومی نهاجا با بیان این که  شخصیت امام على (ع) مربوط به تمام زمان هاست، اظهار داشت: شخصیت ایشان  مختص زمان معینى نیست و گذر زمان نمى تواند جنبه های مختلف و آن جمع اضداد را کهنه نماید.

وی ادامه داد: جبران خلیل جبران این مسیحى لبنانى از شیفتگان مولاى متقیان على (ع) است،  وى در آثارش وقتى مى خواهد ازشخصیتهاى بزرگ دنیا نام ببرد، نام عیسی مسیح و على بن ابى طالب را مى برد.

حجت الاسلام سیدیان گفت: حضرت علی(ع) شخصیتی است که تربیت یافته دامن پیامبر اسلام(ص) است، دوران کودکی را در نزد پیامبر سپری کرده  و پس از بعثت پیامبر اکرم، نخستین ایمان آورنده به ایشان است. علی در تمام دوران رسالت پیامبر همواره در رکاب پیامبر اسلام برای دفاع از اسلام و اعتلای کلمه توحید مبارزه کرد و افتخارات فراوانی برای اسلام آفرید.


وی افزود: شخصیت علی(ع)  در نزد رسول خدا(ص) دارای شان و جایگاه با عظمت و والایی بوده است که احادیث و روایات از پیامبر اعظم بیانگر  این مسئله است.

معاون تبلیغات و روابط عمومی نهاجا خاطرنشان کرد: در دوران پس از رحلت پیامبر(ص)  نیز،  امام علی(ع)  با صبر و بردباری جامعه اسلامی را همواره دعوت به وحدت کرده و خود نیز، به عنوان مشاوری امین به خلفا یاری می رساند.

وی با بیان اینکه ماه رجب ارزشمند و ماه خداوند است گفت: این ماه فرصت مناسبی  است برای این که بتوانیم  آیینه دل  را از زنگارهای مادی پاک کنیم و در این راه اعتکاف فرصت مغتمی است تا ضمن پرورش جسم و جان، با کسب معرفت الهی به خداوند متعال نزدیک تر شده و موجبات مغفرت خویش را فراهم بیاوریم.

  گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان و نفرات برتر قرآنی این یگان تقدیر به عمل آمد.

 

 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.