به میزبانی مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر(ع)؛ یادواره 1400 شهید استان مرکزی برگزار شد

1395/1/26 پنجشنبه

  روز چهارشنبه آئین یادواره شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، 1400 شهید ارتش استان مرکزی و سه شهید مدافع حرم شهرستان اراک با حضور کارکنان مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر(ع) اراک و سایر اقشار مردم این شهرستان به میزبانی مرکز آموزش درجه داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) برگزار شد.

در این مراسم امیر سرتیپ علی دربندی، عضو هیات معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: فرهنگ ایثار و شهادت، سرمایه نرم نظام است که به برکت خون پاک شهدا و پیروی از مکتب عاشورایی حاصل شده است.

وی با اشاره به رشادت های دوران دفاع مقدس گفت: رژیم عراق از آغاز تا پایان جنگ تحمیلی برای جلوگیری از تسلیم ‌شدن نیروهایش به رزمندگان اسلام و برای تخریب وجهه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، همواره نظامیان ایران را به بد رفتاری و شکنجه اسرای عراقی محکوم می کرد، در صورتیکه رزمندگان اسلام با الگوگیری از ارزشهای والای دین مبین اسلام هیچگاه با اسرای عراقی بد رفتاری نمی کردند.

وی ادامه داد: رژیم بعثی عراق با اسرای ایرانی بد رفتاری می کرد و این درحای بود که بسیاری از ایرانیان دربند را تا حد شهادت شکنجه می کردند.

عضو هیات معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: رزمندگان اسلام در جنگ تحمیلی با الگوگیری از پیشوای شیعیان امام علی(ع) و با سفارش های امام راحل همواره با اسرای عراقی با نرمش برخورد می کردند و نظیر این برخوردها این است که امروز آمریکا ایران را ناقض حقوق بشر معرفی کرده و مدال صلح منطقه را به عربستان سعودی اعطاء می کند.

وی در ادامه سخنان خود شهید امیر سپهبد صیاد شیرازی را نمونه بارز ولایتمداری و اخلاقمداری معرفی کرد و گفت: این شهید والامقام یکی از دلیرمردان و رزمندگان شجاعی بود که با پیروی از خط امام خمینی(ره) و رهبری، الگویی شایسته و وارسته قلمداد می شود که در راه دفاع از کیان و ارزش های انقلاب اسلامی از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکرد و در نهایت نیز به فیض عظیم شهادت نائل شد.

عضو هیات معارف جنگ ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: شهید صیاد شیرازی همواره رزمندگان اسلام را به رعایت اخلاق و موازین دین مبین اسلام در برابر دشمن سفارش می کرد و هیچ گاه اجازه بمباران شهرهای عراق را به توپخانه ارتش نداد.

وی بیان کرد: شهدا در دوران دفاع مقدس به ما درس اخلاق دادند و در طول سه هزار روز جنگ رزمندگان در کنار هم از اقوام و مذاهب مختلف در عین اخلاق، ادب و به دور از هرگونه مشکلی به دفاع از اسلام و انقلاب و میهن پرداختند.

امیر سرتیپ دوم عزیز سلطانی فرمانده مرکز آموزش درجه داری حضرت علی اکبر(ع)، محمود زمانی قمی استاندار، شکرالله حسن بیگی معاون سیاسی و امنیتی استاندار، تنی چند از فرماندهان نظامی و انتظامی استان مرکزی، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم شهرستان اراک در این آیئن حضور داشتند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.