برای اولین بار؛ والفجر، جدیدترین اژدر نداجا از زیردریایی غدیر شلیک شد

1395/12/10 سه شنبه

والفجر جدیدترین اژدر نیروی دریایی راهبردی ارتش برای اولین بار با موفقیت از زیردریایی غدیر شلیک شد.
 به گزارش روابط عمومی نیروی دریایی ارتش، در روز پایانی رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۵، زیردریایی های اعزامی به منطقه عمومی رزمایش و مستقر در فاصله ۱۰۰ کیلومتری از ساحل با بهره گیری از سامانه های شناسایی نسبت به کشف و رهگیری اهداف شناور سطحی اقدام و با شلیک اژدرهای ضد سطحی عملیات انهدام یکان های شناور هدف را با موفقیت انجام دادند.
براساس این گزارش، طی این عملیات، اژدر "والفجر" جدیدترین اژدر نیروی دریایی راهبردی ارتش برای اولین بار با موفقیت از زیردریایی غدیر شلیک و هدف شناورش را منهدم کرد.
همچنین در این روز از رزمایش، بالگردهای ضد زیردریایی یکان هوادریای نیروی دریایی راهبردی ارتش در طول گشت زنی با بهره گیری از سامانه های ردگیری زیردریایی ها ،ضمن کشف اهداف زیرسطحی مستقر در محدوده رزمایش با پرتاب اژدرهای بهینه سازی شده توسط جهاد خودکفایی این نیرو نسبت به انهدام آنها اقدام کردند.
همزمان یک فروند بالگرد دریایی که به دو سامانه راکت انداز و مسلسل تجهیز گردیده است نسبت به تیراندازی و پرتاب راکت علیه اهداف شناور اقدام کرد.
در این مرحله از رزمایش انواع پهپادهای ساحل پایه و دریاپایه نیروی دریایی راهبردی ارتش طی عملیات های روزانه و شبانه با اِشراف کامل به منطقه عمومی رزمایش از تنگه هرمز، دریای عمان، شمال اقیانوس هند و تنگه باب المندب تا مدار ۱۰ درجه نسبت به شناسایی تمامی یکان های دشمن فرضی در خارج از آب های سرزمینی اقدام و اطلاعات کسب شده را در اختیار یکان های مربوطه قرار دادند.
 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.